RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

Icewind Gate

Mod znajduje si臋 w fazie beta test贸w i nie jest aktywnie rozwijany, ale jest og贸lnodost臋pny na weidu.org
- Przekonwertowana gra b臋dzie mia艂a taki sam j臋zyk jak u偶yty przez ciebie do konwersji Baldurs Gate II Cienie Amn, czyli np. polski.
- Gra wykorzystuje zasady IWD II nie BG II. Na 3 edycj臋 zasad D&D przekonwertowane zosta艂y przedmioty i potwory. Wykorzystywana jest lista czar贸w z IWD II.
- Instalacja moda nie uniemo偶liwi grania w Icewind Dale II
- Nie jest dost臋pny tryb Serce Furii dla tego moda
- By zainstalowa膰 Icewind Gate II wymagana jest pe艂na instalacja Baldurs Gate II Cienie Amn oraz dowolna Icewind Dale II

Icewind Gate jest to mod konwertuj膮cy i przenosz膮cy gr臋 Baldur鈥檚 Gate 2 Cienie Amn do gry Icewind Dale 2. Jak si臋 mo偶na domy艣le膰, przygoda z Wr贸t Baldura zosta艂a przekonwertowana do 3 edycji zasad D&D. Po艂膮czenie najlepszych strono obu tych gier powinno zaowocowa膰 ciekawym produktem, kt贸ry sprawi 偶e kultowe Wrota Baldura o偶yj膮 na nowo. Beta wersja tego modu zajmuje obecnie oko艂o 400 KB. Sama konwersja zajmuje obecnie kilka minut. G艂贸wnym autorem tego modu jest Westley Weimer znany wyjadaczom BG 2 i IWD 2 jako tw贸rca kilkunastu ma艂ych, lecz bardzo ciekawych mod贸w.

Jak ten mod powsta艂 ?

Mod ten powsta艂 za pomoc膮 zmodyfikowanego programu WeiDu o nazwie WeiMorph. Jest to raczej konwerter, gdy偶 przegrywa po kolei odpowiednie pliki Baldurs Gate 2 do katalogu override Icewind Dale 2 odpowiednio je modyfikuj膮c wg podanych zasad. Dlatego ma tylko 400KB. WeiMorp posiada zalety swego pierwowzoru, czyli nie zast臋puje naszych plik贸w, dzi臋ki czemu Icewind Gate b臋dzie po Polsku, je偶eli BG 2 by艂 polski. Je偶eli mamy angielski IWD2 to ta gra nie b臋dzie 艂apa艂a jednak polskich znak贸w.

Wra偶enia z gry

Gr臋 zaczynamy na 4 poziomie (obecnie nale偶y sobie ustawi膰 wybrany poziom poprzez konsol臋). Ju偶 na samym pocz膮tku przekonamy si臋 偶e poziom trudno艣ci w por贸wnaniu do Baldurs Gate II podni贸s艂 si臋. Gobliny nie s膮 takie 艂atwe do zabicia, nie m贸wi膮c o Otyagu, "stra偶niku" wi臋zienia Irenicusa. Icewind Gate dostarczy nam znacznie wi臋cej wra偶e艅 ni偶 stary Baldur. R贸wnie ciekawa jest swoboda multiklasowania, czy zbrojenia si臋. Jaheira mo偶e strzela膰 z 艂uku i np. by膰 barbarzy艅c膮, postacie bez poziom贸w w klasach zbrojnych (wojownik czy paladyn) maj膮 wi臋cej ni偶 1 atak na rund臋 co wreszcie pozwala na prawdziwe zastosowanie ich w walkach.

Walka, taktyka, przeciwnicy

IWG II nie b臋dzie bezmy艣ln膮 nawalank膮 jak膮 jest IWD II. Nie b臋dziemy musieli zabija膰 tony ork贸w i innego 艣miecia. Przed nami stan膮 pojedynczy wrogowie, lub ma艂e dru偶yny. Nie cieszcie si臋. Praktycznie zawsze b臋d膮 mie膰 wi臋cej poziom贸w ni偶 wy! Przyk艂adowo przeciwnicy z losowych spotka艅 maj膮 oko艂o 10 poziom贸w, cz臋sto - wojownik 9/ 艂otrzyk 3 (odskok!), mag 9 / 艂otrzyk 3. Runiczny zab贸jcy to ju偶 wojownik 12 / 艂otrzyk 12 i chyba nie musz臋 m贸wi膰 co si臋 stanie gdy kto艣 oberwie od nich ukradkowym atakiem. Gram solo drowem wojownik / 艂otrzyk / mistrz poznania (start 2/2/3 i rozw贸j kilku poziom贸w maga na pocz膮tek) i jest to jedna z nielicznych kombinacji, kt贸re mog膮 np. po wyj艣ciu z wi臋zienia Irenikusa walczy膰 z Menkarem! (nie m贸wi膮c o innych bardziej zaawansowanych zadaniach). Si艂膮 tej klasy s膮: Lustrzane obrazy, rozmycie, przy艣pieszenie. Kuli ognia nie wymieniam, gdy偶 jest za s艂aba! Chaos, zam臋t, unieruchomienie osoby, Emocje: strach - to czary obszarowe dla niego.
Oto kilka porad:
- Finezyjna walka (s艂aba si艂a) nie ma sensu. Przeciwnicy maj膮 du偶o P呕, a ponadto np. golemy czy mefity maj膮 ogromn膮 redukcj臋 obra偶e艅.
- Tak samo bronie dystansowe; tylko kusze, najlepiej ci臋偶kie, kt贸re zadaj膮 oko艂o 10 - 15P呕 obra偶e艅
- KP nie gra wa偶nej roli.... mnicha svirfneblina 艂atwo roznios膮 nawet gdy ma bransolety KP 3 i inne dopalacze
- Zr臋czno艣膰 rz膮dzi; W grze jest wiele bardzo dobrych zbroi sk贸rzanych oraz bransolety KP3, co w po艂膮czeniu ze zr臋czno艣ci膮 da znacznie wi臋ksz膮 premi臋 do KP ni偶 zbroja Jelenia.
- Dru偶yna 3 osobowa to maksimum. Wi臋ksza ilo艣膰 postaci os艂abi nas za bardzo. Potrzeba: inteligent 艂otrzyk/ ew. co艣 (np. Haerdalis), kto艣 od czar贸w (Aerie rz膮dzi), mi臋艣niak (max si艂y, zre, kon, dobra m膮dro艣膰) - paladyn ma przydatne premie (odp. na choroby i strach), a po艂膮czenie mi臋艣niaka z magiem lub zaklinaczem (kilka poziom贸w dla lustrzanych obraz贸w) zwi臋kszy drastycznie jego szans臋 prze偶ycia. Mo偶na gra膰 te偶 solo :cool:

Bez tego nie wychod藕 z domu

Lustrzane obrazy, rozmycie, tarcza (jak nie ma bransolet, czar), przy艣pieszenie, chaos, zam臋t, cisza, unieruchomienie osoby, ochrona przed z艂em... wi臋kszy rozkaz, przyzwanie sprzymierze艅ca natury od VI.....


Jak obecnie wygl膮da instalacja Icewind Gate II (beta) ?

-Dokonujemy pe艂nej Instalacji Baldurs Gate II Cienie Amn
-Wgrywamy poprawk臋
-Instalujemy Tron Bhaala
-Instalujemy poprawk臋 do Tronu Bhaala
-Instalujemy Icewind Dale II (dowolna instalacja)
-Instalujemy poprawk臋 do Icewind Dale II
-Wrzucamy pliki konwertera Icewind Gate II do katalogu z gr膮 Icewind Dale II
-W pliku konfiguracyjnym (jest w katalogu moda) podajemy 艣cie偶ki dost臋pu do obu gier
-Odpalamy konwerter
-Gdy zako艅czy prac臋, sam si臋 wy艂膮czy
-Uruchamiamy IWD II i zaczynamy now膮 gr臋
-Rozmawiamy z Edgulem (gostek na statku) i wybieramy opcj臋 dialogu "Gdzie mog臋 ich znale藕膰 ?"
-Witam w Icewind Gate II


B艂臋dy do poprawienia

-"Aerie nie pojawia si臋" - przenoszenie NPC mi臋dzy planszami. Dotyczy Aerie i Soulafeina.
-Problem z otrzymaniem Twierdzy De'Arnise
-Niewymiarowe pliki mos (mapki i inne graficzne)
-Przy艂膮czanie NPC - konieczny Eksport/usuni臋cie/import INACZEJ GRA SI臉 POWIESI
RkBlog

Mody do Baldurs Gate i Icewind Dale, 14 July 2008, Piotr Mali艅ski