Swego czasu gracze zgłaszali na bugtracku wine problemy z wydajnością gry po zainstalowaniu BGT. W ostatnich dniach postanowiłem sprawdzić jak obecnie wygląda grywalność w Baldurs Gate Trillogy pod Linuksem. Wspomniany mod przenosi przygody z Baldurs Gate I do gry Baldurs Gate II i zapewnia połączenie fabuły obu części (takie lepsze BG TuTu).
› Read more
Strona baldursgate.com informuje iż Baldur’s Gate: Enhanced Edition znajdzie się w sprzedaży już we wrześniu (dla MS Windows, iPad, OSX). Wersję na MS Windows można już kupować jako pre-order (na platformie Beamdoga).
Odświeżona wersja to m.in. poprawiony interfejs obsługujący większe rozdzielczości; nowy system multiplayer znacznie ułatwiający przeprowadzanie rozgrywek przez sieć; wiele zmian w silniku gry, m.in. poprawiający współpracę ze współczesnymi kartami graficznymi.
Entuzjaści mogą także odwiedzić polskie forum poświęcone tejże grze.
› Read more
Odliczanie na baldursgate.com dobiegło końca, ale strona padła pod naporem dużego ruchu (jak i na razie nie prezentuje żadnej nowej treści. Mimo to do sieci wyciekły pierwsze materiały jak np. ta zapowiedź:
› Read more
Strona baldursgate.com na chwilę obecną nie działa i najprawdopodobniej zaszkodził jej zwiększonych ruch po tym jak wstawili licznik odliczający czas do rozwiania tajemnicy co to takiego tam będzie. Wg. komentarzy na innych stronach jutro wieczorem powinniśmy już wszystko wiedzieć.
Aktualizacja: Strona już działa, a licznik tyka.
› Read more
Pod Linuksem natrafiłem na problem związany z wyświetlaniem się BG 1 na pełnym ekranie - ucinał połowę obrazu. Rozwiązaniem problemu okazał się mod Widescreen, który umożliwia nam ustawienie rozdzielczości gry równej rozdzielczości ekranu. Przy okazji rozwiązuje problem renderowania gry przez Wine pod Linuksem:
› Read more
Gdy odpalimy stare dobre Baldurs Gate I w oryginalnej formie (czy też jako BGT, BG TuTu) to możemy być pewni że Phlydia znowu zgubi książkę... a nas samych czekają udane godziny spędzone ze znakomitą grą.
Co przyniesie nam "nowość" na Baldursgate.com? Tego nie wie chyba nikt - poza autorami projektu. Reaktywacje kultowych gier to bardzo drażliwy temat (fanom może się nie spodobać i czarny-PR gotowy), jak raczej nie przynoszący zbyt wielkich dochodów (współczesne pokolenie młodych graczy raczej "odrzuci" tak starą technologię). Oby tylko Phlydia po przyniesieniu jej książki nie miała ochoty zalajkowania fanpejdża CHARNAME ;)
› Read more
Comment article