GemRB

GemRB to otwarta implementacja silnika Infinity w trakcie tworzenia. Będzie pozwalał na swobodną modyfikację każdej gry opartej na tym silniku (BG, IWD, Planescape) oraz tworzenie własnych gier niepowiązanych z wcześniej wymienionymi. Dostępny będzie w dwóch wersjach - rozwojowej dla programistów oraz dla zwykłych użytkowników. Programiści będą musieli znać język C++ by móc tworzyć gry. Natomiast wersja dal zwykłych użytkowników jak i po części ta dla programistów będzie miała przyjazny w użyciu interfejs.

Kompilacja źródeł gemrb pod Linuksem

Na stronie projektu dostępne są binarne pakiety dla MS Windows i Linuksa, lecz w przypadku tego drugiego zalecam kompilację ze źródeł w celu uniknięcia wielu problemów. Z SourceForge.net pobieramy źródła (GemRB Sources) i rozpakowujemy do pustego katalogu. Wymagane zależności to: W konsoli przechodzimy do katalogu ze źródłami i wydajemy polecenie:
./configure --prefix=/usr
Jeżeli w systemie znajdują się wszystkie wymagane pakiety to będziemy mogli skompilować gemrb:
make
make install
Gdzie drugie polecenie musimy wydać z konta roota.

Konfiguracja GemRB

Gemrb możemy wykorzystać do uruchomienia istniejącej gry infinity. Z /etc kopiujemy plik GemRB.cfg do katalogu z którego chcemy uruchomić gemrb. Teraz trzeba skonfigurować silnik. Edytuj GemRB.cfg i podaj takie elementy jak:
  • GameType=TYP - gdzie TYP określa grę, "tob" dla BG 2 + Tron Bhaala itp. skróty podane w pliku konfiguracyjnym
  • GemRBPath=/usr/share/gemrb/ - ścieżka do plików GemRB
  • CachePath=ŚCIEŻKA - ścieżka do pustego katalogu na cache gry
  • GUIScriptsPath=/usr/share/gemrb/ - ścieżka do plików GemRB
  • PluginsPath=/usr/lib/gemrb/ - ścieżka do bibliotek GemRB (dla 64 bitowych systemów może być to /usr/lib64/gemrb/)
Oraz ścieżkę do katalogu z zainstalowaną grą i ścieżki do napędu CD. U mnie:
GamePath=/home/piotr/.wine/drive_c/bg/
CD1=/mnt/cdrom/
CD2=/mnt/cdrom/CD2/
CD3=/mnt/cdrom/CD3/
CD4=/mnt/cdrom/CD4/
CD5=/mnt/cdrom/CD5/
Gdzie pod /mnt/cdrom miałem zamontowaną płytę DVD z BG2 + ToB (Saga Baldurs Gate). Teraz wystarczy zapisać zmiany i z konsoli w katalogu z plikiem konfiguracyjnym wydać polecenie gemrb i jeżeli wszystko jest poprawnie skonfigurowane to po chwili gra powinna się uruchomić.

Może pojawić się problem jeżeli nie mamy /dev/dsp (przestarzały interfejs OSS), wtedy wystarczy zrobić symlink typu (jako root):
ln -sf /dev/null /dev/dsp


Jak to działa

Testowałem GemRB na Baldurs Gate II z Tronem Bhaala. Gra uruchomiła się, można rozpocząć nową grę, lecz na tym użyteczność GemRB się kończy. nie mogłem ani rzucać czarów ani atakować. Nie działały też skróty klawiszowe. Gra "działa" stabilnie lecz nie da się przez GemRB grać w gry infinity. Pod Linuksem Wine radzi sobie całkiem dobrze z nimi.
darmowy hosting obrazkówdarmowy hosting obrazkówdarmowy hosting obrazkówdarmowy hosting obrazków
RkBlog
Comment article
Comment article RkBlog main page Search RSS Contact