Jak walczyć mnichem w BG 2
Zalety
- Odporność na magię, nawet ponad 100%
- Drżąca Dłoń - wykazuje zaskakującą skuteczność, np. wobec Firkraaga
- Duża KP na wysokich poziomach
- Walczy bez broni i zadaje duże obrażenia
Wady
- Niska KP na niskich poziomach
- Wiele broni daje ciekawe właściwości posiadaczowi - mnich ich nie wykorzysta
- Nie może być przyśpieszany
Jak grać mnichem
Grę rozpoczynamy od stworzenia postaci. Siła, zręczność i kondycja powinny być maksymalne, resztę przeznaczamy na inteligencję. W BG2 mądrość nie wpływa na mnicha więc jest bez znaczenia dla niego, lecz wysoka inteligencja będzie zaletą w walce z łupieżcami umysłów, oraz umożliwi używanie różdżek (większa lub równa 10). Biegłości większego znaczenia nie mają, warto jednak dla bezpieczeństwa posiadać biegłość w jakiejś broni dystansowej (sztylet, proca, strzałka).
Mnich będzie wymagał wsparcia. Aż do osiągnięcia kilkunastu poziomów (14-16) może być za słaby do samodzielnej walki wręcz. Jako wsparcie mogą posłużyć inne postacie, lub druid i jego żywiołaki, czy misie. W Tronie Bhaala do walki z bardziej wymagającymi przeciwnikami przyda się mag ochraniający mnicha przed obrażeniami od żywiołów. Moja drużyna dla mnicha to: Mnich, Jaheira, Jan. Więcej nie trzeba, a mniejsza drużyna zapewni odpowiedni szybki awans mnichowi jak i dwuklasowcom.
Jak już wspomniałem w początkowych fragmentach gry mnich nie jest jakiś szczególnie silny. Walczy w zwarciu lecz zawsze powinien mieć wsparcie ze strony przyzwanych zwierząt. Mag powinien również mieć takie czary jak Emocje. W gorących momentach (np. walka z demonami w Twierdzy Strażnika), gdy mnich poważnie oberwie uwagę od niego odwracała Jaheira (maczuga + tarcza + żelazna skóra + ulepszone przyśpieszenie ruchów swoje robi).
Wraz z rozwojem postaci, wzrostem odporności na magię i zdobywaniem nowych przedmiotów począwszy od około 16-20 poziomu mnich stanie się silną postacią, ale nadal trzeba pamiętać o konieczności udzielenia mu wsparcia. Odporność na magię oraz wysoka KP (nawet ponad -20) znacznie jednak ograniczą to zagrożenie :nice: Irytujące i groźne mogą być pojedynki z przeciwnikami zadającymi obrażenia od żywiołów (np. lodowa salamandra u Abazigala) - tutaj wchodzi mag (Jan) ze swoimi wysokopoziomowymi czarami ochronnymi. Na wyższych poziomach mnich zadaje więcej obrażeń nić bronie w jaki może być wyposażony, tak więc AI nie będzie zmieniać pięści na broń - a warto przetrzymywać taką, która umożliwia rzucanie czarów (libratha, dzienna gwiazda)
Ze zdolności wysokopoziomowych wybieramy głównie większe młyńce, oraz 1-2 razy odporność (50% na obrażenia fizyczne) oraz jedną serię potężnego uderzenia.
Dla przykładu opiszę walkę z demogorgoną. Zakładamy że Jan nie zastawia pułapek. Jaheira wyposarzona w procę Everarda i pociski +4 (kumulacja obrażeń i Trak0) jest pod wpływem ulepszonego przyśpieszenia ruchów i używa potężnego uderzenia. Mnich używa większych młyńców. Jan Wyłomuje Demogorgonę, wcześniej przyzwał dwa miecze mordenkainena by zająć czymś demony. Ekipa rozłoży Demogorgonę do zera pod warunkiem że zrobi to szybko. Jeżeli Demogorgon zatrzyma czas i zacznie więcej czarować może być nieco gożej, ale tylko nieco.
Comment article