Łowca/Kapłan

Łowca/Kapłan to ciekawa klasa, gdyż mamy zarówno czary kapłana jak i druida. Małą wadą jest konieczność używania broni obuchowych. Do drużyny z ŁK dobieramy np. maga/złodzieja (Jansen) albo własnych woj/mag i woj/złodziej.

  • Baldurs Gate I
  • - Tworzenie postaci: losujemy aż uzyskamy dość dużą ilość punktów na cechy tak by siła, zręczność, kondycja i mądrość były na max. a kilka pozostałych punktów przeznaczamy na inteligencję (9 + 1 grimuar). Z biegłości bierzemy bronie strzeleckie i obuchowe lub z kolcami.
    - Granie, BG I bez modów: Najlepsze zbroje, na początek walka dystansowa. Potem możemy przejść na walkę wręcz, choć przy procy - broni jednoręcznej możemy łączyć obie formy ataku. Podstawowe czary to rozkaz, oplątanie, przełamanie strachu, animacja nieumarłego i inne.
    - Mody: W przypadku DSotSC czy NTotSC mamy do dyspozycji wiele potężnych przedmiotów, w tym miotane młoty.

  • Baldurs Gate II
  • - Import postaci: Zalecam import postaci z BG I oraz przeprowadzanie tego przy poziomie trudności łatwym lub niższym. Po rozpoczęciu gry możemy zmienić. Ustrzegnie to nas przez kretyńskim rozkładem PŻ. Po imporcie warto też odzyskać przycięte poziomy. ŁK w BG I grając z 1-2 postaciami uzyska około 600 000 PD CLUAConsole:SetCurrentXP("600000").
    - Biegłości, bronie, bez modów: W czystym BG nie ma broni obuchowych dodających ataki na rundę. Walka 2 broniami (mamy za łowcę), młotki, maczugi, morgenszterny...
    - Zdolności ToB: Kilka potężnych ataków, reszta w młyńce.
    - Walka, zdolności: Walczymy 2 broniami korzystając z pomocy maga (przyśpieszenie, ulepszone przyśpieszenie) oraz własnej: prawowita magia, żelazna skóra, przywołanie boskiej mocy, całun śmierci (ToB). Z czarów ofensywnych - prawowite uderzenie, prawdziwe widzenie, plaga owadów. Bardzo ciekawe jest krzywdzenie + potężny atak. Można szybko wyeliminować dowolnego przeciwnika ToB tym sposobem (mag może pomóc zarzucając z sekwencera 3x obniżenie odporności = o 90%).
    Walka kosturem czy 1 bronią jest zupełnie nieopłacalna, chyba że daje +2 lub więcej ataków na rundę :P
    - Mody: podstawą jest Ease-Of-Use - komponent dający wieloklasowym wojownikom/łowcom możliwość osiągnięcia 5* biegłości. Wtedy idziemy w określone bronie, np. młotki (+ Niedowartościowane przedmioty). Generalnie każdy dobry mod daje coś ciekawego co ta klasa może wykorzystać. Nie modów szczególnie ułatwiających życie kapłanom.
    RkBlog
    Comment article
    Comment article RkBlog main page Search RSS Contact