RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

Solucja Epic Endeavours

Wst臋p

Epic Endeavours to mod z du偶膮 ilo艣ci膮 bitew, w kt贸rych najniebezpieczniejsze s膮 艂uki, ale nie wszystko da si臋 nimi za艂atwi膰. Z broniami magicznymi jest krucho. Na pocz膮tku mo偶emy kupi膰 sztylet +4, miecz +2, jaka艣 w艂贸cznia/kij itp. jak mamy szcz臋艣cie to b臋dzie i za free halabarda +3. Wybieraj膮c bieg艂o艣膰 wybierz co艣 z tego lub co艣 co tworzy 4 poziomowy czar maga "magiczna bro艅" (tworzy na d艂ugi czas bro艅 +3: wekiera, d艂ugi/kr贸tki miecz, top贸r).
Jak膮 klas膮 gra膰? Najlepiej wieloklasowcem zbrojny/posta膰 czaruj膮ca. 艁owca/Kap艂an dobrze si臋 sprawdza, ale w sumie Woj/mag m贸g艂by by膰 troch臋 lepszy (chocia偶 polega艂by wy艂膮cznie na swoich czarach ochronnych w zaawansowanych bitwach...). NPC jest sporo i radz臋 za du偶o ich nie bra膰. 1 do zwarcia, reszta 艂uki jak mo偶e (Rio, Maztica :D). Zainstalowanie Ease of use, komponentu zwi臋kszaj膮cego pojemno艣膰 liczby strza艂 na 1 pole (infinit stackable...:P) znacznie u艂atwi 偶ycie.

Start - komnata iluzji I

Jest to 1 poziom loch贸w irka, skr贸cony, ale z wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 potwor贸w. Og贸lnie odporno艣膰 na ogie艅/pociski uratuje ci 偶ycie :) Ogrilliony i ogry sraj膮 za przeproszeniem bowiem ogniem :) Po wybiciu i wyzbieraniu max. z艂omu udaj si臋 przez teleport.

Zamek

- Pierwsze drzwi od komnaty iluzji I to komnata iluzji II, dalej koszary wraz z komnat膮 iluzji III, dajel cromwell+sklep, dalej g艂贸wna sala zamku + sklep magiczny.

- Id藕 do Cromwella i sprzedaj z艂om
- Id藕 do koszar i we藕 kogo trzeba (Rio i Maztica to podstawa, dobra jest te偶 mag/kap艂an wygl膮daj膮ca jak aere :)
- Id藕 do komnaty iluzji II i wybij leszczy. Na g贸rnym pi臋trze b臋dzie albo demi-lisz (spieprzaj stamt膮d) lub duch rycerza (pogadaj i we藕 halabard臋 + 3 z grobowca). Kto艣 o dobrym Thac0 i du偶ej ilo艣ci atak贸w mo偶e siekn膮膰 lisza sztyletem +4 od Sklepikarza na zwoju ochrony przed nieumar艂ymi od "Pani" - sklep magii (jak z艂amie mu si臋 morale to tragedia :P przy艣pieszenie!)
- Teraz id藕 do g艂贸wnej sali (po sprzedaniu z艂omu) tam b臋dzie "Pani" wygl膮daj膮ca jak ellesime. Kup co trzeba. Zalecam masow膮 niewidzialno艣膰, co艣 na pociski, wy艂om, emocje i chaos! Czar tworz膮cy bro艅 +3 te偶 jest bardzo przydatny. Prawdziwe widzenie te偶 si臋 przyda. (艂/k mia艂 5* w wekierach a mag mu produkowa艂 +3 :D).
- W jednym z pomieszcze艅 b臋dzie kap艂an i Bliss (B艂ogo艣膰) zagadaj z ni膮 a ona sobie gdzie艣 pujdzie...
- Pogadaj z Sir Glennem (jest tam gdzie by艂 szef paladyn贸w)
- Gdy wyjdzie z g艂贸wnej sali podejdzie Bliss i zaprosi na wy偶erk臋, po niej spotkasz Pos艂a艅ca. Zg贸d藕 si臋 pom贸c i powiedz niech chwil臋 poczeka, obrzu膰 si臋 czarami ochronnymi i do boju :) Zabi膰 B艂azna!
- Gdy masz czary i troch臋 sprz臋tu id藕 do komnaty iluzji III (przej艣cie w 2 pokoju koszar). Z problematycznych przeciwnik贸w: gauth - ataaaaakkkk! Drowi mag - wy艂om, prawdziwe widzenie, atak. Lord Denton (:D) Prawdziwe widzenie!, wy艂om! (ja jeszcze wezwa艂em 3 driady, kt贸re powstrzyma艂y go cia艂em :) gdy niewidzialna posta膰 wywabi艂a go z pomi臋dzy golem贸w.... walczy nieupuszczaln膮 furi膮 wi臋c uwaga na og艂uszenie!
- Gdy wszystko porozwalamy i zakupimy to jeste艣my gotowi do misji!
- Wskaz贸wka!: "Pani" ma zw贸j ograniczonego 偶yczenia... niech mag o du偶ej m膮dro艣ci (ta "aerie" mag/kap艂an) go rzuci i poprosi o magiczny przedmiot.... masz najlepsz膮 zbroj臋 w modzie! (nie licz膮c "tej" z misji obrony zamku :) kt贸ra daje takie samo KP)

Misja I - Napad - Stopie艅 Trudno艣ci: 艁atwy

Twoim zadaniem b臋dzie rozbicie szajki szmugluj膮cej Czarny Lotos, narkotyk zwi臋kszaj膮cy m.in. odporno艣膰 na b贸l. Zabij przyw贸dc臋 zanim wy艣le narkotyk 偶o艂nierzom Lorda Dentona.
G艂贸wny Cel:
- Zabij przyw贸dc臋
Dodatkowy cel:
- Zbierz ile si臋 da Czarnego Lotosu.
Uwagi: Nie ma nic dodatkowego

Misja 2 - Uwolnienie - Poziom Trudno艣ci: 艁atwa

Czterech naszych rycerzy zosta艂o z艂apanych i oczekuje na egzekucj臋. Uwolnij ich by wykona膰 zadanie
G艂贸wny cel:
- Zaprowad藕 rycerzy na ty艂y wi臋zienia by mogli uciec
Uwagi: Nie ma nic dodatkowego

Misja 3 - Infiltracja - Poziom Trudno艣ci: 艢redni

Przechwycili艣my w艂a艣nie lataj膮cy statek Githianki i b臋dziesz musia艂 wykorzysta膰 go w tej misji. Rozpoczniesz j膮 od przechwycenia statku pirackiego a nast臋pnie za jego pomoc膮 wp艂yniesz do pirackiej bazy. Wyrz膮d藕 tam jak najwi臋cej szk贸d oraz zabij przyw贸dc臋 bazy i jego porucznik贸w.
G艂贸wny cel:
- Zabij przyw贸dc臋 bazy
Dodatkowe cele:
- Przechwy膰 statek pirat贸w.
- Wykorzystaj statek by wedrze膰 si臋 do bazy.
- Zabij porucznik贸w dow贸dzcy
Uwagi: zw贸j pozwalaj膮cy przep艂yn膮膰 statkiem do bazy wygl膮da jak zw贸j czaru maga wi臋c si臋 nie zmyl... poza tym nic dodatkowego

Misja 4 - Napa艣膰 - Poziom Trudno艣ci: Ci臋偶ka

Lord Denton wys艂a艂 na pierwsz膮 lini臋 sw贸j lataj膮cy zamek. Obecnie jest on w po艂owie drogi. Twoim zadaniem b臋dzie zaatakowanie go i zabicie kapitana. Obecnie zamek kierowany jest szkieletow膮 za艂og膮, ale misja b臋dzie ci臋偶ka, jako 偶e kapitanem jest pot臋偶ny ogr.
G艂贸wny cel:
- Zabij kapitana zamku
Dodatkowy cel:
- Dole膰 na pseudosmokach do zamku
Uwagi: W czasie lotu nie ma sensu walczy膰 z potworkami, rzu膰 czar niewidzialno艣ci na ca艂膮 dru偶yn臋 i kieruj si臋 ci膮gle do prawego ko艅ca planszy. Nie licz膮c 偶ywio艂ak贸w reszta potwork贸w ci臋 nie zobaczy, gdy dolecisz powiniene艣 sta膰 si臋 "sob膮", je偶eli nie u偶yj (przy w艂膮czonej konsoli kod贸w) CTRL + R na ka偶dego.

Misja 5 - Morderstwo - Poziom Trudno艣ci: 艢redni

Twoim zadaniem b臋dzie zabicie pot臋偶nej czarodziejki w s艂u偶bie Lorda Dentona. Znajdziesz j膮 w jej pa艂acu po艣wi臋conym bogom wody. Pa艂ac strze偶ony jest przez wielu pot臋偶nych stra偶nik贸w. Zadanie ma zosta膰 wykonane szybko i cicho. Nie walcz ze stra偶nikami (nie otrzymasz za zabicie ich 偶adnego do艣wiadczenia) tylko znajd藕 jak najszybciej czarodziejk臋 i zabij j膮. W palacu znajduj膮 si臋 r贸wnie偶 magiczne obszary wykrywaj膮ce niewidzialne postacie. Uwa偶aj by 偶aden stra偶nik ci臋 nie zobaczy艂 w takim obszarze.
Czarodziejk臋 zazwyczaj mo偶na spotka膰 w jednym z 3 miejsc:
1) O艂tarz Krwi
2) Platforma na 艣rodku pa艂acu
3) Platforma na po艂udniowym zachodznie
G艂贸wny cel:
- zabij czarodziejk臋
Uwaga:
- Brak PD za stra偶nik贸w
Uwagi: Klucz do skarba "Shauagin贸w" ma obserwator w klatce gdzie w BG II walczy艂e艣 z Otiagiem. Klucz przy jednym z wojownik贸w czarodziejki otwiera drzwi ko艂o dawnego "przej艣cia do podmroku". Znajdziesz tam gostka z paroma przedmiotami :) Tam gdzie by艂y impy jest nadal p艂aszcz ochrony +2 i buciki.

Misja 6 - Ratunek - Poziom Trudno艣ci: 艢redni

Jedna z wiosek zosta艂a okr膮偶ona przez si艂y nieprzyjaciela. Twoim zadaniem b臋dzie uratowa膰 mieszka艅c贸w przed wrogimi oddzia艂ami. Wys艂a艂em ju偶 do wioski kompani臋 偶o艂nierzy by trzyma艂a przeciwnika z dala od wioski tak d艂ugo a偶 nie ewakuujemy z tamt膮d mieszka艅c贸w. Gdy uratujesz mieszka艅c贸w wracaj do bazy. Odbijanie wioski nie jest dobrym pomys艂em, gdy偶 wr贸g wysy艂a w tamto miejsce wiele oddzia艂贸w.
G艂贸wny cel:
- Uratuj mieszka艅c贸w wioski
Uwagi: Rzu膰 niewidzialno艣膰 na wszystko w okolicy (np ca艂kowita niewidzialno艣膰, py艂 skrzat贸w itp.) przy艣piesz ludzi i uciekaj do chaty Corthali (patrz mapa) niech przodem idzie z 1-2 zbrojnych by "aktywowa艂" zestawy nieprzyjaciela - "wykrycie niewidzialno艣ci + paczka 偶o艂nierzy". Za ka偶d膮 parti臋 ocalonych wie艣niak贸w jest troch臋 PD. Gdy uratujesz gr贸b膮 bab臋 to pojawi si臋 ona po zako艅czeniu misji, w zamku i da ci prezent.

Misja 7 - Snajper - Poziom Trudno艣ci: 艢redni

Twoja misja b臋dzie polega艂a na zabiciu wa偶nej osobisto艣ci w szeregach Lorda Dentona. Zabi膰 musisz go za pomoc膮 eksperymentalnej kuszy. Gdy j膮 aktywujesz stworzy ona na 5 minut magiczne oko. Musisz okiem tym zbli偶y膰 si臋 jak najbli偶ej celu, kt贸ry rozpoznasz po zielonych szatach. Otwarty zako艅czy misj臋 niepowodzeniem.
G艂贸wny Cel:
- Zabij wa偶niaka.
Uwagi: Podejd藕 niewidzialny do pierwszego z dom贸w i gdy nie widzisz nikogo w pobli偶u aktywuj kusz臋 i le膰 okiem pod fontann臋 (艣rodek obszaru) b臋dzie tam chodzi艂 gostek na zielono :) "zaatakuj" okiem go by wykona膰 zadanie.... Pod膮偶aj膮c 艣cie偶k膮 w kierunku prawego rogu planszy zauwa偶ysz przej艣cie :) co艣 du偶ego tam czeka na ciebie :D

Misja 8 - 艁ap贸wka - Poziom Trudno艣ci: 艢redni

Dostaniesz skrzyni臋 pe艂n膮 z艂ota, kt贸r膮 musisz przekaza膰 szefowi gildii pracuj膮cej dla Lorda Dentona. Spodziewaj si臋 wrogiego nastawienia dop贸ki nie zap艂acisz szefowi, kt贸rego znajdziesz w du偶ym budynku w po艂udniowo zachodniej cz臋艣ci obszaru.
G艂贸wny cel:
- Zap艂a膰 szefowi gildii
Uwagi: Niewidzialno艣膰 na wszystkich lub na 1 osob臋 i lecisz do "siedziby harfiarzy" :) tam dajesz z艂oto i ew. p艂acisz ekstra 30 000 (op艂aca si臋) lub je偶eli nie masz to bierzesz zw贸j. Nast臋pnie przy prawym brzegu planszy zauwa偶ysz 偶e wej艣cie do dawnej siedziby z艂odziei jest "aktywne" :) W 艣rodku czeka ci臋 ch艂odne przyj臋cie. Wal tylko ogniem by zabi膰 :)

Misja 9 - Walki uliczne - Poziom Trudno艣ci: 艢redni

Lord Denton stworzy艂 ob贸z szkoleniowy dla mnich贸w by mogli doskonali膰 swe umiej臋tno艣ci. Zabij ich przyw贸dc臋 Sheng Loonga oraz jego pomocnik贸w Kenta i Ryoo.
G艂贸wny cel:
- Zabij Sheng Loong

Dodatkowe cele:
- Zabij Kenta
- Zabij Ryoo.
Uwagi: Na pocz膮tek obejd藕 wszystko dooko艂a i wybij napotkanych mnich贸w. Obok kuli sfer znajdziesz na lewej 艣cianie wej艣cie do "budynku", tam spotkasz Raidena (odporno艣膰 na jego ulubiony 偶ywio艂 wskazana :D) Nast臋pnie przy po艂udniowym wej艣ciu/wyj艣ciu (z miejsca z kt贸rego zgarnia nas Gaelan odbij w prawo b臋d膮c przy brzegu planszy) znajdzesz cha艂up臋 z 4 z艂ymi i 1 dobrym mnichem :) Teraz wejd藕 na g贸r臋. Zalecam przy艣pieszenie, misie, 偶ywio艂aki. Czarowa膰 raczej nie ma co, s膮 do艣膰 odporni. Ko艂o wej艣cia do 艣wi膮tyni (teraz jej nie ma) b臋dzie boss. Wy艂om w niego i nawalamy. Teraz wchodzimy do chaty (tej gdzie byli艣my w sprawie pier艣cienia poranka z 艣w. lathandera w BG II). Tam b臋d膮 pomocnicy.

Misja 10 - Otch艂a艅 - Stopie艅 Trudno艣ci: Ci臋偶ka

Nasz wr贸g chce wykorzysta膰 przeciw nam istoty z innego planu. Z tego co wiemy wybra艂 bardzo agresywne czarty pos艂uguj膮ce si臋 kwasem. Najbezpieczniej b臋dzie walczy膰 z nimi na odleg艂o艣膰, gdy偶 w zwarciu szybko odniesiesz powa偶ne poparzenia. Dostaniesz dodatkowo kilka miotaczy ognia oraz kilku grenadier贸w. Potwory s膮 podporz膮dkowane swej kr贸lowej i zabicie jej powstrzyma j膮 przez przyzywaniem kolejnych s艂ug. Dodatkowo powiniene艣 wzi膮艣膰 ze sob膮 kilka jaj lub m艂ode tych stworze艅 by nasi alchemicy mogli je zbada膰. Na pocz膮tku wys艂a艂em oddzia艂 rycerzy i nadal nie otrzymali艣my od nich sygna艂u. Spr贸buj ustali膰 co si臋 z nimi sta艂o.
G艂贸wny cel:
Zabij kr贸low膮.
Dodatkowe cele:
- we藕 jaja kr贸lowej
- we藕 kilka m艂odych
- ustal co si臋 sta艂o z rycerzami.
Uwagi: Jedna z upierdliwszych misji. Za "wojownika" jest 10 000 PD lecz nie jest to 艂atwy k膮sek. Og贸lnie czary chroni膮ce przed czarami (odbicie czaru np.) zmniejszaj膮 obra偶enia, kamienna r贸wnie偶 robi swoje. Kr贸lowa jest tam gdzie by艂a matka Ardulace :) Zreszt膮 wszystko masz oznaczone na mapie. W 艣wi膮tyni mo偶e pojawi膰 si臋 "艁owca", to on ma g艂ow臋 ducha rycerza... zabij choler臋.

Misja 11 - Obrona - Stopie艅 Trudno艣ci: Ci臋偶ka

Nasz wywiad ustali艂 偶e wr贸g chce zaatakowa膰 nasz zamek. Wrogie oddzia艂y czekaj膮 w ukryciu na dogodny moment by nas zaatakowa膰. Przejmiesz dow贸dztwo nad oddzia艂em maj膮cym wyci膮gn膮膰 ich z ukrycia. Gdy pokonasz dw贸ch dow贸dc贸w powr贸c do zamku.
G艂贸wny cel:
Obro艅 zamek zabijaj膮c dw贸ch dow贸dc贸w wrogiego oddzia艂u.
Uwagi: Wybijamy lamerstwo wok贸艂 zamku nast臋pnie udaj si臋 w p贸艂nocno zachodni r贸g planszy... mo偶esz przej艣膰.... czeka tam ci臋 ciep艂e powitanie. Pozbieraj towar z poleg艂ych, szczeg贸lnie z przyw贸dc贸w

Misja 12 - Coloseum - Stopie艅 Trudno艣ci: Ci臋偶ka

Lord Denton zbudowa艂 ogromne koloseum by podbudowa膰 morale swych 偶o艂nierzy oferuj膮c im rozrywk臋 w postaci walk gladiatorskich. Twoim zadanie b臋dzie zabicie organizatora imprezy - pot臋偶nego kap艂ana oddanego mrocznemu bogowi nieumar艂ych. Nie wiadomo gdzie b臋dzie ale wystarczy 偶e zrobisz troch臋 zamieszania atakuj膮c gladiator贸w b膮d藕 ochron臋 to si臋 poka偶e. Dodatkowym zadaniem b臋dzie uwolnienie smoka, kt贸ry zosta艂 niedawno schwytany. Sprowad藕 smoka do p贸艂nocnego lub po艂udniowego wyj艣cia by m贸g艂 uciec.
G艂贸wny cel:
- Zabij kap艂ana
Dodatkowy cel:
- Uwolnij smoka
Uwagi: Smok jest tam, gdzie si臋 irek rozbija艂 zazwyczaj i szybko ginie wi臋c przy艣pieszeniem le膰 tam i wybij od razu t膮 ho艂ot臋. Zdech艂y smok nic nie ma! W skrzyni ko艂o p贸艂nocno wchodniego wyj艣cia jest pas wzmocnienia i strza艂y +2

Misja 13 - Przechwycenie - Stopie艅 Trudno艣ci: Bardzo ci臋偶ka

Twoim zadaniem b臋dzie przechwycenie mostu prowadz膮cego do g艂贸wnej twierdzy wroga. Pod twoim dow贸dztwem znajdzie si臋 brygada dobrze wyszkolonych 偶o艂nierzy, lecz nie b臋dzie 艂atwo. Musisz zdobywa膰 budynek po budynku stopniowo posuwaj膮c si臋 do przodu. Porucznik nie mo偶e zgin膮膰!
G艂贸wny cel
Przeprowad藕 Porucznika na drugi koniec mostu
Dodatkowy cel:
Zabezpiecz 9 budynk贸w na mo艣cie.
Uwagi: Porucznika we藕 ze sob膮 ale trzymaj go przy twoich 艂ucznikach :) Gdy dowiesz si臋 偶e masz si臋 wycofa膰, zr贸b to! Przy艣piesz ca艂膮 band臋 a b臋dziesz mia艂 niez艂膮 armi臋! Po wybiciu wszystkiego na planszy wybij wszystko w cha艂upach.
RkBlog

Baldurs Gate i Baldur鈥檚 Gate: Enhanced Edition, 14 July 2008, Piotr Mali艅ski

Comment article