Spellsword - podklasa czarownika dla BG II
26 April 2009
Comments
Mod do Baldurs Gate II o nazwie RPG Dungeon Kit Pack zawiera ciekawą "podklasę" dla czarownika o nazwie Spellsword. Oto jego skrócony opis. Zalety:
- Czarowanie w stylu czarownika
- Przy tworzeniu może wydać 3 punkty na walkę dwiema broniami i 2 punkty na walkę jedną bronią, czy walkę bronią dwuręczną
- +2 do THAC0 na każdy nowy poziom czarów
- +6 do PŻ na każdy nowy poziom czarów
- +1/2 ataku na rundę co 6 poziomów aż do 5/2 ataków na 18 poziomie
- Możesz dziennie rzucać o 2 czarów mniej niż zwykły czarownik
- Kara +1 do czasu rzucania czarów
- Ograniczenia przedmiotów tak jak czarownik
Podklasa ciekawa i dość dobrze zbalansowana - nie będąca jednoznacznie lepsza od fechmistrza czy kombinacji maga/wojownika. W porównaniu do fechmistrza ma efektywniejsze czarowanie czarownika (i może dojść do czarów 9 poziomu), oraz dodatkowe ataki na rundę, lecz ograniczona jest do sztyletów (no chyba że ktoś ma kij +2 ataki na rundę...). Bard dostaje także "Użyj każdego przedmiotu". W porównaniu do W/M, W/M/Z i podobnych kombinacji zaletą Spellsworda jest jednoklasowość - szybciej awansuje. Wadą - słabsze możliwości walki w zwarciu (lecz też nie jakieś beznadziejne). Jak widać jest to coś nowego dostarczającego pewien poziom rozrywki i wyzwania.
Tworzenie postaci
Spellsword dostępny jest jako podklasa wojownika i co ciekawe - możemy wybrać dowolną rasę (nawet półorka). Po rozpoczęciu gry klasa zostanie finalnie zmieniona i będziemy mogli wybrać czary. Przy tworzeniu postaci warto trochę losować statystyki. Standardowo maksymalna siła, zręczność, kondycja, inteligencja, a mądrość i charyzma mogą być w okolicy 10. Ciekawsze może być jednak ograniczenie siły do np. 10 w celu zapewnienia maksymalnej charyzmy 18 (przydatne w BG1TuTu i ogólnie bez pierścienia w BG2 lepiej to wygląda). Przy wyborze biegłości obowiązkowo walka dwiema broniami i jedną bronią plus sztylety.BG 1 TuTu
Startujemy z dwoma czarami. Warto wybrać "Tarczę" i identyfikację. Jako że to 1 poziom należy zaopatrzyć się w broń dystansową, najlepiej strzałki (3 ataki na rundę). Przy charyzmie 18 za przyniesienie bełtów dostaniemy sztylet +1 :) co pięknie nadaje się na broń do zwarcia. Czar tarcza + walka 1 bronią daje KP -3. Żeby postać nabrała wigoru musi szybko awansować co oznacza ograniczenie ilości członków w drużynie. Najlepiej, choć łatwo nie będzie dodać tylko Imoen (lub tylko Montarona) i zacząć od najprostszych zadań (za które jest sporo doświadczenia, np. udobruchanie tatusa u Feldeposta). Standardowo warto skoczyć do Brody po pierścień swobody działania i zarobić na znalezionym w domku mieczu półtoraręcznym +1/+3, czy młocie +1 w karczmie. Walkę dwiema broniami spokojnie można odłożyć aż nam poprawi się THAC0, oraz gdy nabędziemy sztylet jadu (a sztylet +2 da nam złodziej, co Revenanta okradł).
Spellsword po stworzeniu w BG 1 TuTu

Gdy Silke zaczyna rzucać błyskawicę warto schować się do domku obok :D

Szlachecki domek skrywa elektryzującą zawartość

Horror oślepiony przez chromową kulę...

Połowa BG 1 TuTu
BG 2
W przypadku Baldura warto zainstalować parę modów żeby rozruszać wybór sztyletów. FR-ROV (Freedoms Ring, Reign of Virtue) da ekipie Menkara fajny sztylet +1 atak na rundę mile widziany w uzbrojeniu Spellsworda. Reszta modów wedle uznania. TDD ma sporo sprzętu może nie najwyższych lotów, lecz z poręcznymi dodatkowymi bonusami (Spellsword wojownikiem nie jest i nie wszystko będzie mógł użyć). Do ekipy potrzebny złodziej. Jansen lub zastosować jakiś mod z sensownym złodziejem (czy też Tortured Souls z Imoen jako oryginalny "Charming Rogue"). Z innych sprzętów to Vekna (cheese, ale i tak elfich kolczug nie założy) i pozostałe standardowe przedmioty dla maga. Jeżeli mamy mniej siły to pas siły od Ribalda. Ashes of Ember daje też uniwersalne maczugi co może trochę za bardzo wzmocnić postać (a Item Upgrade ma kilka ładnych, w tym jedną dającą pełne mistrzostwo w maczugach), zależy co jeszcze mamy zainstalowane :)
RkBlog
Comment article