wojownik-mag-złodziej czyli WMZ
14 July 2008
Comments
Wojownik/Mag/Złodziej, w skrócie WMZ to idealna klasa do gry solo, a zarazem praktycznie najlepsza ze wszystkich, lecz trzeba umieć nią grać. Poniższy opis dotyczy gry solo.- Granie, BG I bez modów: Na początek dajemy nalepsze zbroje (paskowe, płytowa, ankhega z nashkel). Gdy uzbieramy kilka poziomów kupujemy szatę dobrego arcymaga u Thalanthyra. Podstawowe czary: lustrzane obrazy, pajęczyna (pierścień swobody ruchów), tarcza, magiczny pocisk, chromowa kula, kula ognia i inne. Z umiejętności złodziejskich rozwijamy najpierw otwieranie zamków a potem rozbrajanie pułapek. Walczymy głównie z dystansu, pod koniec można przejść na zwarcie (+pajęczyna, przyśpieszenie, przywołanie boskiej mody ze zdolności). Na bardziej upierdliwych przeciwników z Opowieści możemy stosować cios w plecy. Warto zachować kilka mikstur niewidzialności.
- Mody: W przypadku DSotSC czy NTotSC mamy do dyspozycji wiele potężnych przedmiotów. Do walki Karabela +2 (+1 atak) od tych pajaców z Gullykin, zbroja Elfów lub jakaś dobra szata maga (Darhaloe z NTotSC).
- Biegłości, bronie, bez modów: Na początek Katana, sejmitary, walka 2 broniami (2/2/3). Furia niebios / Belm +2 (+1 atak na rundę). Po uzyskaniu zdolności Używania Każdego Przedmiotu (ToB) drugą bronią może być szkarłatne Ninja-To +3 (Joluv) lecz nie można nim zadawać ciosów w plecy. Ważne są ataki na rundę
- Zdolności ToB: Korzystając z niedopracowania wybieramy kilka "zabójstwo" (ciosy w plecy przez całą rundę), kilka pułapek wybuchających, z 4-5 kolczastych, kilka czasowych, 5-6 potężnych ciosów i kilka młyńców.
- Walka, zdolności: Kluczowym czynnikiem jest liczba ataków na rundę, dlatego na drugą broń wybieramy taką która dodaje 1 atak (belm, kundan, szkarłatne ninja-to). Inne używane przedmioty to szata Vacny (Deidre) i amulet mocy. Tworząc postać dajemy po 100 na otwieranie zamków i rozbrajanie pułapek a resztę w krycie się w cieniu (aż do 100). Skrypt - złodziej zwiadowca. Postać ciągle kryje się w cieniu i ukryta zaatakuje tylko na naszą komendę. Jeżeli pojawi się wróg zachodzimy go od tyłu i Cios w Plecy :) Stosując miksturę niewidzialności bądź czar możemy momentalnie stać się niewidzialni i po chwili ponownie zaatakować (i znowu użyć niewidzialności). W standardowej walce używamy kamiennej skóry, lustrzanych obrazów, przyśpieszenia, a od wyższych poziomów koniecznie ulepszonego przyśpieszenia ruchów (podwaja liczbę ataków, przy 5 atakach da 10 ataków - jak młyniec). W ToB przyda też się odporność na magiczne bronie (Demogorgona itp.) Dobrym rozwiązaniem jest odkładanie zwoi odporności na mag. bronie jak i ulepszonego przyśpieszenia. W ToB furię możemy wymienić na Widmowy Rodzaj +5 (sejmitar od Aesgeretha), który jest dość skutecznych. Walcząc z silnymi przeciwnikami łączymy ulepszone przyśpieszenie ruchów z Zabójstem (ciosy w plecy dla każdego ataku) co znacznie zwiększa skuteczność np. w walce z Yaha Shurą. Nie zapominanym również o Wyłomie, podstawowym czarem w walce ze wszystkim co czaruje. Jako dodatkową broń dajemy np. Dzienną Gwiazdę (promień słoć bardzo dobry na nieumarłych.
Walka kosturem maga czy 1 bronią jest zupełnie nieopłacalna, chyba że daje +2 lub więcej ataków na rundę :P
- Mody: podstawą jest Ease-Of-Use - komponent dający wieloklasowym wojownikom możliwość osiągnięcia 5* biegłości. Wtedy idziemy w katany, a Kuroisan z Tactics przyniesie drugą ładną katanę, a Cromwell z Item Upgrade ulepszy Furię niebios. Mody takie jak Pamiątki z północy dają dość silne przedmioty dla maga co może za bardzo ułatwić grę (choć Vecna vs Szata Darhaloe wychodzi na to samo pod względem czasu czarowania). Notka: na Kuroisana klosz pomniejszej niewrażliwości, wyłom, cios w plecy (+ulepszone przyśpieszenie, odp. na magiczne bronie).Podsumowanie: WMZ to bardzo silna postać walcząca inteligentnie, z ukrycia, stosująca w walce silne czary ochronne jak i ofensywne pozbawiające ochrony. Jest w stanie pokonać zbrojnego jak i lisza.
RkBlog
Comment article