Balanced Magic - zbalansowany i skalujący się system magii

Mod ten podejmuje się przebudowania systemu magii na bardziej zbalansowany i dopasowujący się do rozwoju postaci. W oryginalnej wersji moc zaklęć nie wzrasta wraz z rozwojem postaci i dość szybko czary zniszczenia będą odstawać od obrażeń zadawanych przez łuki i bronie. Można też zredukować koszt czarów do zera i biegać magiem w dedrycznej zbroi.

Balanced Magic wprowadza skalowanie się magii z poziomem postaci, jak i przeciwdziała pewnym nadużyciom oraz zachęca do grania magami bez zbroi.

Zmiany

Oto część zmian jakie ten mod wprowadza:
  • Magia w walce regeneruje się szybciej, a czary rzucane oburacz są mocniejsze
  • Jeżeli nie nosimy zbroi (liczone dla każdego slotu) dostajemy premię zmniejszającą koszt rzucania zaklęć
  • Umiejętności zmniejszające koszt czarów o 50% zostały zmniejszone do 25%
  • Nie można zbić kosztu czarów do zera zaklinając przedmioty. Miękki limit to zmniejszenie kosztu o 50%, a twardy to 72%.
  • Zbroje maga ze szkoły przemiany rosną w siłę wraz z rozwojem szkoły przemiany
  • Czas na jaki przyzywane są atronachy, czy ożywiani nieumarli wzrasta wraz ze wzrostem umiejętności szkoły przywołania
  • Czary szkoły zniszczenia rosną w siłę wraz z rozwojem umiejętności
  • Umiejętności ucznia, adepta, mistrza i eksperta magii zniszczenia zwiększają także moc zaklęć z danego poziomu i niższych. Silniejsze czary mają nieco wyższy koszt rzucania
  • Umiejętność odrzucenia przeciwnika po trafieniu czarem została osłabiona i nie daje już 100% szans na odrzucenie przeciwnika.
  • Siła czarów iluzji (poziomy na jakie wpływają) wraz ze wzrostem wyszkolenia w tej szkole magii
  • Czary przywracania (leczenie, czy odpędzanie nieumarłych) rosną w siłę wraz ze wzrostem umiejętności

Kompatybilność

Wybierając ten mod należy unikać innych modów balansujących, zmieniających magię (a jeżeli już jakieś sprawdzamy to Balanced Magic powinien być ładowany po nich. Mając dwa mniejsze mody z szatami dla magów widać było że ich siła umagicznień została osłabiona przez ten mod zgodnie z założeniami.

Wrażenia

Grając postacią maga z tym modem miałem znacznie większą przyjemność. Nawet gdy doszedłem do poziomu arcymaga biegłego we wszystkich szkołach magii postać jest silna, ale nadal nie ma aż takiej siły jak bronie wręcz, czy łuki. Zamiast tego mogę wspierać się dremorami, atranachami, czy nadal działającymi czarami iluzji.

Grając w połączeniu z Skyrim Scaling Stopper dość wcześnie w grze zakradłem się do obozu gigantów obok Białej Granii i w kufrze znalazłem smoczą łuskową zbroję z premią obniżającą koszt czarów zniszczenia o 20%. Niby wow, ale poszła na sprzedaż. Mała premia do pancerza (postać bez biegłości w jakichkolwiek pancerzach), większy koszt rzucania zaklęć pozostałych szkół magii i tylko niewielka premia do zniszczenia. Z tym modem opłaca się grać magiem z wczuciem się w rolę maga. Zachęca też do bycia bardziej wszechstronnym magiem. Wszechstronny mag wymaga jednak wielu punktów umiejętności więc po raz pierwszy mocno oszczędzałem na kowalstwie, a w zaklinaniu wybrałem tylko środkową ścieżkę drzewa.

Ogólnie mod godny polecenia każdemu, kto używa magii w Skyrim.

RkBlog

The Elder Scrolls V: Skyrim, 15 February 2015

Comment article
Comment article RkBlog main page Search RSS Contact