RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

Albionowe wiadomości 1.32.2008

14 Werbix, tura 27754, witamy w Albionowych wiadomościach.

Bogowie byli w tym miesiącu z monstrobójcami. Padł piaskowy dżin jak i lodowy golem. Rodzima Krucjata na smoki w Argosbie zakończyła się pełnym sukcesem. W Werbiksie padły chyba wszystkie monstra, oprócz samotnego mamuta. Niestety niektóre monstra dość szybko wstały. Obecnie stoi glizda, chimera i piaskowy dżin.

Niektórych może dziwić dlaczego mamut jest ignorowany, natomiast na glizdę zawsze ktoś się znajdzie. Otóż odpowiedź jest prosta. 50% szans na dziczyznę dużą i 50% szans na niezbyt chodliwy mamuci długi kieł robi swoje i mamut jest nieopłacalny. Alkhoi natomiast może dać diament czy znacznie cenniejszy pierścień allegedly.

Sofix zaatakował z zaskoczenia w lesie Mistic Garreta zabierając antyczny wielki topór achajski. Natomiast król w czasie próby wsadu musiał walczyć z Francois Villonem i zarobił na tym 950 tysięcy talarów.

Radziallo w Latarni znalazł antyczny hełm achajski. Innym śmiałkom się nie poszczęściło. Kupiec Camea poszukuje seniora monstrobujcy oferując swoje zawody takie jak kowal czy destylarz. Natomiast Arczerion chce kupić kryształową czaszkę, co oznacza iż niebawem pojawi się kolejny irytujący narbonus atakujący na kondycję. Ariena licytuje pazur sfinksa. Obecna oferta to 1,8 miliona talarów. Mroczne Serce I sprzedaje natomiast maczugę czaszki. Obecna oferta to jeden diament. Na rynku PP wielu chce kupić, a niewielu chce je sprzedawać. PP sprzedaje jeszcze Mc Gregorg i James Hetfield za 5-6 tysięcy talarów sztuka.

W Orgrodzie możemy kupić tarczę kwarcową za 770 tysięcy talarów, a za kolejne 900 tysięcy talarów będziemy mieć kwarcowy komplet. Za jedyne 200 tysięcy talarów możemy nabyć pirytowy nagolennik, a za 97 tysięcy talarów golemową włócznię. W Zigurze za milion talarów możemy stać się posiadaczem ogona cerbera, czy szabli dżina, a za jedyne pół miliona talarów młota torusa. Kwarc dostępny jest od 2000 talarów, a klucze do skrzyni od 330 tysięcy talarów.

Dzisiejszy reportaż poświęcimy na krótki przegląd sprzętu dostępnego w grze. Zaczynając od broni – mamy do dyspozycji bronie jedno i dwuręczne. Pierwsze umożliwiają nam noszenie tarczy, lecz mają mniejszą wytrzymałość i atak niż bronie dwuręczne, które to mają zazwyczaj wyższe wymagania siły. Prawda jest taka że bronie jednoręczne zazwyczaj się nie sprawdzają, może poza ogonem i pazurem. Niski atak broni powoduje że trudniej przebić się przez obronę przeciwnika, do tego poza szablą dżina i maczugą czaszki dochodzi niska wytrzymałość i konieczność posiadania 2-3 egzemplarzy broni. W przypadku opancerzenia mamy napierśniki, a wśród nich podstawa obrony - kwarcowy napierśnik. Wymagają dużo siły, lecz dają dużo do obrony. Hełmy zazwyczaj wymagają dużo siły przy niezbyt dużej premii do obrony – za wyjątkiem hełmu obri czy rogula. W tarczach króluje tarcza kwarcowa i jest ulubionym elementem wyposażenia rycerzy walczących na kondycję. Naramienniki i nagolenniki pirytowe nie wymagają za wiele siły lecz komplet zabiera 6 kondycji w porównaniu do 4 kondycji zabieranych przez hełm obri zbliżony obroną do tego kompletu. Buty zazwyczaj służą jako zabezpieczenie cennego sprzętu przed utratą. Noszenie pirytowych chodaków ma swoje korzyści, lecz łatwo buciki stracić i często trzeba je naprawiać. Podsumowując – jeżeli nie jesteśmy kapłanem to warto celować np. w miecz astara, ewentualnie koście kosy, pazury czy ogony i do tego z czasem dokładać obronę – kwarcowy napierśnik czy kwarcowa tarcza. Gdy już mamy przyzwoitą obronę zbieramy siłę na wierzchowca - ogiera wschodniego.

RkBlog

Arena Albionu, 26 July 2008, Piotr Maliński

Comment article