Angry Birds Go - wyścigówka i nieoczekiwane problemy na Androidzie

Angry Birds Go! to nowa gra twórców wściekłych ptaków. Tym razem ptaki jak i zielone świnki zajmują się wyścigami. Zamiast strzelać ptakami z procy tym razem musimy rywalizować na torze.

Najbardziej zadziwiają jednak problemy z jakimi ta gra się boryka, przynajmniej na Androidzie. Raz że większość markowych urządzeń jest określana jako niekompatybilna, a dwa to błędy jakie masowo pojawiają się na niektórych urządzeniach (co widać w komentarzach). Mamy więc połączenie fajnej gry z nieoczekiwanymi problemami.

O grze słów kilka

Grę zaczynamy z czerwonym ptakiem i jednym samochodem. Cel nadrzędny to dołączanie do drużyny kolejnych kierowców - ptaków, jak i świnek. Żeby tego dokonać musimy mieć odpowiednio silny bolid, a ten ulepszamy za złote monety, które możemy zdobywać w różnych wyścigach. Do wyboru mamy wyścig top 3, wyścig z przeszkodami na czas, wyścig ze zbieraniem owoców po drodze jak i pojedynki jeden na jednego. Najtrudniejsze są pojedynki z kierowcą, którego chcemy dołączyć do drużyny (trzeba go pokonać kilka razy by do nas dołączył).

Bolidem kierujemy strzałkami albo zmieniając nachylenie tabletu/komórki. Nie wiem czy to błąd, czy celowe zamierzenie gry, ale czasami bolid nie reaguje na polecenia zmiany kierunku jazdy. Każdy kierowca ma unikalną zdolność, np. czerwony ptak raz w wyścigu może na chwilę przyśpieszyć, a król świnek przelecieć nad innymi kierowcami. Ptak bomba może wysadzić pobliskich rywali, co ich na chwilę spowolni.

Grać bez końca się nie da. Każdy kierowca może przejechać do pięciu wyścigów, po czym może odpocząć - na co potrzeba czasu. Im więcej mamy kierowców tym więcej wyścigów będziemy mogli rozegrać po kolei.

W grze występuje sporo płatności za bonusy, lepiej wyglądające bolidy i tego typu elementy. Jeżeli w grę grają dzieci trzeba uważać by czegoś nie nakupiły.

Kierowcy w czasie odpoczynku
Walka o pozyskanie Terrence

Na zrzutach ekranu grafika może wyglądać jakby była w niskiej rozdzielczości. W rzeczywistości wyświetlona na małym 4.5" wyświetlaczu (1280×720) grafika ta wygląda całkiem dobrze. Całość uzupełnia ścieżka dźwiękowa i odgłosy, animacje specyficzne dla każdego kierowcy.

Start wyścigu
Oraz sam wyścig

O problemach

Na początek kompatybilność urządzeń. Rovio z tym walczy, ale jak na razie gra jest oznaczana jako niekompatybilna z wieloma markowymi urządzeniami, w tym tymi naprawdę mocnymi. Urządzenia "no name", czy inne chińskie zazwyczaj okazują się być zgodne. Grę da się zainstalować i odpalić bez większych problemów na starych chińskich tabletach (1 rdzeń, 512 MB RAM, Android 4.0) sprzedawanych za około 100 PLN. Co prawda czasami coś może się zmulić, ale gra działa nawet na takim sprzęcie.

Dziwią zatem liczne komentarze fanów, którzy piszą o grze, która się nie uruchamia, ma problemy z dźwiękiem, albo się wiesza. Czy wynika to z różnic systemowych wprowadzanych przez każdego z producentów? A może problemy z GPU, gdzie powszechne w chińskich produktach Mali 400 działa bez problemów? Ciekawe co się okaże przyczyną tak wielu problemów.

RkBlog

Systemy wbudowane, 15 December 2013

Comment article
Comment article RkBlog main page Search RSS Contact