RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

Gigantyczna żaba

Żabka o CR 2

  • Średniego rozmiaru bestia
  • Kości Wytrzymałości: 1k10+1 (13 PŻ)
  • Inicjatywa: +2 (zręczność)
  • Prędkość: 15 stóp, pływanie 30 stóp
  • KP: 13 (+2 zręczność, +1 naturalna)
  • Ataki: Język +2 dystans, ugryzienie +0 zwarcie
  • Obrażenia: Ugryzienie 1k6
  • Twarz / zasięg: 5 stóp na 5/5 (10 z językiem) stóp
  • Ataki specjalne: Rozciągliwy język, połknięcie w całości, skok
  • Specjalne zdolności: Widzenie w ciemności 60 stóp, widzenie w słabym świetle
  • Rzuty obronne: Wytrzymałość +3, Refleks +4, Siła Woli +2
  • Atrybuty: Siła 11, Zręczność 14, Budowa 13, Intelekt 1, Roztropność 14, Charyzma 4
  • Umiejętności: Ukrywanie się 6, Nasłuchiwanie 3, Zauważanie 3
  • Atuty: -
  • Klimat, środowisko: Umiarkowany i ciepły, lądowy i morski
  • Występowanie: Pojedyncza lub grupa (2-5)
  • Poziom Wyzwania: 2
  • Skarb: -
  • Charakter: Zawsze neutralny
  • Postęp: 2-3 KW (średni rozmiar)

    Wyglądają jak duże wersje żab. Osiągają 4 stopy wzrostu.


    Walka
    Żaby te atakują doskakując do przeciwników i próbują złapać je językiem (wyrządzając automatyczne obrażenia od ugryzień przy udanej próbie) lub gryząc swe ofiary.
  • Rozciągliwy język (zdolność nadzwyczajna): Żaba ta może wykonać test chwytania nie wywołując ataku okolicznościowego. Jeżeli się jej uda przeciwnik jest unieruchomiony i automatycznie otrzymuje obrażenia w każdej rundzie. Żaba może go połknąć. Udany atak na język AC 16 uwalnia ofiarę, której żaba już nie zaatakuje językiem do końca walki.
  • Skok (zdolność nadzwyczajna): Żaba może podskoczyć 10 stóp wzwyż i przeskoczyć odległość 30 stóp i ugryźć przeciwnika. Traktuje się to jako szarżę (+2 do testów ataku, -2 do KP). By skoczyć przeciwnik musi być w odległości minimum 10 stóp.
  • Połknięcie w całości (zdolność nadzwyczajna): Gigantyczna żaba może połknąć przeciwnika małego lub jeszcze mniejszego rozmiaru wykonując udany test chwytania. Wewnątrz żaby przeciwnik otrzymuje 1k4 obrażeń od kwasu co rundę. Połknięta istota może wyczołgać się z żaby wykonując udany test chwytania, co doprowadzi do jej paszczy. By wyjść z całkowicie musi wykonać kolejny test chwytania. Połknięta istota może również wyciąć sobie drogę używając pazurów lub małych i malutkich siecznych broni by wyrządzić 4 PŻ obrażeń (KP 13). Po wyjściu istoty mięśnie żaby zamykają dziurę. Żaba może na raz pomieścić sobie 2 małe istoty, 4 malutkie lub 8 jeszcze mniejszych.
    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008,

  • Comment article