Władca Śmierci

Władcy śmierci to Nekromanci lub kapłani, którzy poświęcili się zgłębianiu tajemnic i mroków nieumarłych. Studiując ich anatomię zrozumieli co trzyma życie a co przynosi śmierć. Wielu Władców Śmierci to lordowie nieumarłych, dowodzący hordą tych plugawych istot. Niektórzy z nich również należą do tego samego rodzaju co słudzy.

  • Wymagania
    - Bazowa premia do ataku: +4
    - Atuty: Zogniskowanie czaru (nekromancja), 2 inne dodatkowe atuty metamagiczne lub tworzenia przedmiotów
    - Umiejętności: Wiedza (nektrologia) 10, Dwie umiejętności z podanych poniżej (8 rang każda): Alchemia, Wiedza (anatomia), Wiedza (tajemne), Wiedza (plany), Wiedza (religie), Czarostwo.
    - Specjalne: Tylko Nektromanci i kapłani (gł. bogów z domeną śmierci). Zdolność rzucanie 7 różnych czarów ze szkoły nektromancji, w tym jeden z min. 3 poziomu.

  • Umiejętności klasowe
    - Kości wytrzymałości: K4
    - Umiejętności klasowe: Alchemia, Koncentracja, Rzemiosło, Wiedza (wszystkie), Profesja, Wieszczenie, Czarostwo.
    - Punkty umiejętności na poziom: 2 + modyfikator z inteligencji.

    Poziom Bazowa premia
    do ataku
    Wytrzymałość Refleks Siła Woli Specjalne Czary
    1 +0 +0 +0 +2 Karcenie nieumarłych +1 poziom
    2 +1 +0 +0 +3 Dostęp do czarów +1 poziom
    3 +1 +1 +1 +3 Odporność nieumarłych +1 Poziom
    4 +2 +1 +1 +4 Trucizna +1 Poziom
    5 +2 +1 +1 +4 Ulepszone karcenie +1 Poziom
    6 +3 +2 +2 +5 Koścista zbroja +1 Poziom
    7 +3 +2 +2 +5 Przeklęta trwałość +1 poziom
    8 +4 +2 +2 +6 Transformacja +1 Poziom
    9 +4 +3 +3 +6 Dodatkowe karcenie +1 poziom
    10 +5 +3 +3 +7 Archlisz +1 Poziom

  • Biegłość w broni i zbroi: Władca Śmierci biegły jest w sztyletach, kosie i sierpie. Biegły jest też w użyciu kościstych zbroi.
  • Karcenie nieumarłych: Władca może karcić nieumarłych tak jak robi to zły kapłan. Poziom karcenia odpowiada poziomowi kapłana na tym samym poziomie. Jeżeli wcześniej był złym kapłanem lub nekromantą to może dodać poziomy swoich dawnych klas do poziomu karcenia.
  • Ulepszone karcenie i Dodatkowe karcenie: darmowe atuty otrzymywane na odpowiednich poziomach.
  • Dostęp do czarów: Władca śmierci zyskuje dostęp do wszystkich czarów ze szkoły nekromancji oraz wszystkich innych powiązanych z nieumarłymi. Jeżeli Władca wcześniej był kapłanem to czary są przygotowywane jak dla kapłana, jeżeli magiem to tak jak dla maga, zastępując ewentualne "święte" składniki czaru przykładowo runami wyrytymi na kościach.
    0 poziom - Przeszkodzenie Nieumarłemu, Zadawanie drobnych ran
    1 poziom - Powodowanie strachu, Dotyk mrozu, Obserwacja śmierci, Wykrycie nieumarłych, Niewidzialność przeciw nieumarłym, Zadawanie lekkich ran, Promień osłabienia
    2 poziom - Ostatnie Tchnienie, Spowolniony rozkład, Dotyk Ghula, Zadawanie średnich ran, Spektralna ręka
    3 poziom - Animacja martwego, Zakażenie, Unieruchomienie nieumarłych, Zadawanie poważnych ran, Rozmowa z nieumarłymi, Wampiryczny dotyk.
    4 poziom - Odpędzanie śmierci, Wyczerpanie, Strach, Zadawanie krytycznych ran, Trucizna
    5 poziom - Krąg zagłady, Magic Jar, Zabijanie żyjących
    6 poziom - Krąg śmierci, Stworzenie nieumarłych, Krzywdzenie
    7 poziom - Kontrolowanie nieumarłych, Zniszczenie, Palec śmierci, Większe przywrócenie
    8 poziom - Klon, Większe tworzenie nieumarłych, Plugawy uwiąd Abhi Dalzima, Pochwycenie duszy
    9 poziom - Astralna Projekcja, Wyssanie energii, Uwiezienie duszy, Zawodzenie Banshee
  • Odporność nieumarłych: Władca Nieumarłych dodaje swój modyfikator z roztropności (jeżeli dodatni) do wszystkich rzutów obronnych przeciw czarom i efektom wywoływanym przez nieumarłych.
  • Trucizna: Władcy często używają trucizn. Na 4 poziomie są już tak wprawni w ich używaniu że nie istnieje szansa zatrucia się samemu trucizną podczas "nakładania" jej na bronie lub szpony swych nieumarłych sług.
  • Koścista zbroja: Gdy nosi kościstą zbroję może rzucać czary wtajemniczeń bez kary za zbroję.
  • Przeklęta trwałość: Każdy nieumarły, który zostanie przez niego stworzony i on sam jeżeli jest/stanie się nieumarłym otrzymuje odporność na odpędzanie/karcenie równą jego modyfikatorowi z charyzmy.
  • Transformacja: Władca może rzucić czar Stworzenie Nieumarłych i jego lepszą wersję na żywe istoty zgadzające się na transformację.
  • Archilisz: Osiągając 10 poziom Władca Niemuarłych może, ale nie musi przemienić się w archilisza. Jeżeli podda się transforamcji to zastosuj szablon lisza na stronie 216-217 Bestiariusza z kilkoma wyjątkami: opuść aspekt skarbu i organizacji, zachowuje swój charakter, za pomocą zdolności czaropodobnych chroni swoje ciało przed rozpadem.

    Autor: Kevin Jenkins
    Tłumaczenie: Riklaunim
    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008

  • Comment article
    Comment article RkBlog main page Search RSS Contact