RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

PyObjC i Cocoa kontra PyQt4

Mając chwilę czasu na zabawę z Pythonem pod Mac OS X postanowiłem się przyjrzeć bardziej natywnej formie tworzenia aplikacji napisanych w Pythonie pod tą platformę. Leopard i wydane wraz z nim (i nowsze) wersje XCode posiadają prosto z pudełka wsparcie dl

Mając chwilę czasu na zabawę z Pythonem pod Mac OS X postanowiłem się przyjrzeć bardziej natywnej formie tworzenia aplikacji napisanych w Pythonie pod tą platformę. Leopard i wydane wraz z nim (i nowsze) wersje XCode posiadają prosto z pudełka wsparcie dla PyObjC - mostu pomiędzy Objective-C a Pythonem. Za pomocą IDE (XCode) możemy utworzyć projekt Cocoa-Python, graficznie zbudować interfejs, graficznie łączyć elementy interfejsu z naszymi kontrolerami w kodzie... niby fajnie, ale jest parę "ale".

pyxcode
Można spokojnie tworzyć aplikacje np. w PyQt4, które będą działały na wszystkich obsługiwanych przez tą bibliotekę systemach operacyjnych, jednakże trzeba stworzoną aplikację przetestować i dość często dopasować pod dany system operacyjny.

RkBlog

Interfejsy Graficzne, 14 June 2009,

Comment article