RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

CRE-NPC o niestandardowym wygladzie.

Zrobienie istoty wygl膮daj膮cej jak np. Tanar'ri, Duch Sarevoka czy jak Obserwator nie jest wcale trudne i sprowadza si臋 do 1 opcji w silniku infinity. Za艂贸偶my 偶e chcemy zrobi膰 przy艂膮czalnego NPC b臋d膮cego powiedzmy liszem. Pierwsze co robimy to tworzymy normalnie NPC. Gdy b臋dzie ju偶 gotowy przechodzimy do polimorfii.
- Otw贸rz IEEP i wybierz edycj臋 przedmiot贸w. Otw贸rz jaki艣 przedmiot, np. jaki艣 niemagiczny pier艣cie艅 :)
- Dodaj Equipping Effect "Polymorph into Specific". Ustawiamy standardowo czyli Timing Mode: Permanent, 0-100% self, Not Dispellable & Bypass Resistence.
- Nast臋pnie w Resource key podajemy nazw臋 istoty kt贸ra ju偶 tak wygl膮da (mo偶na "zobaczy膰" za pomoc膮 NI lub IE). Dla nas b臋dzie to np. lich01.cre Wpisujemy to do Resource key (bez .cre -> lich01 samo). Klikamy na "Click to edit Parameters"
- Change Specific okre艣la jaki efekt b臋dzie mia艂a polimorfia. 1 - dostaniemy kolory szczeg贸lne postaci w kt贸r膮 si臋 morfujemy, 2 - nie dostaniemy ich. Niezale偶nie co wybierzemy wynik b臋dzie raczej ten sam.
- Zapisujemy przedmiot, zapami臋taj sobie nazw臋 pliku itm. Uruchom gr臋, wywo艂aj z konsoli przedmiot i za艂贸偶 go... jeste艣 liszem z wygl膮du :)

W przypadku naszego NPC dobrze jest by albo m贸g艂 zdejmowa膰/zak艂ada膰 przedmiot zmieniaj膮cy go w odpowiedni膮 form臋 albo (tak jak Valen) mia艂 "zdolno艣膰 wrodzon膮" przywracaj膮c膮 wygl膮d i ew. zdolno艣ci specjalne. Dlaczego tak? Gdy偶 w silniku infinity nawala warunek "nie rozpraszalne" :/ i przy r贸偶nego rodzaju cutscenkach czy nawet przy zapisie gry zdolno艣ci i animacja mo偶e znikn膮膰. Po cz臋艣ci mo偶esz testowa膰 to za pomoc膮 CTRL+R co leczy posta膰 oraz rozprasza wszystkie mo偶liwe rozpraszalne efekty. Dla czaru (zdolno艣ci wrodzonej) wybierasz ten sam efekt - "Polymorph into Specific". Wygl膮da tak samo i tak samo si臋 go ustawia.
Uwaga: Nie wszystkie animacje s膮 stabilne. Niekt贸re mog膮 wiesza膰 gr臋! Na samym pocz膮tku sprawd藕 animacj臋 wykonuj膮c zmorfowan膮 postaci膮 r贸偶ne akcje jak atak, czarowanie, otrzymywanie obra偶e艅 itp.
204
RkBlog

Modowanie Silnika Infinity, 14 July 2008, Piotr Mali艅ski

Comment article