Defence of the Goblin
14 July 2008
Comments
Defence of the Goblin to jeden z dodatków jaki możemy pobrać:
Po pobraniu należy zrestartować grę. W mapach ("gra z innymi") pojawi się nowa plansza "Defense of the Goblin" wraz z erą "DotG". W tej rozgrywce istnieją dwie strony po trzech graczy każda. Rozgrywkę zaczynami tylko z przywódcami i nie możemy rekrutować jednostek. Celem jest zabicie goblina przeciwnika, lecz co najciekawsze - przywódcy są nieśmiertelni - po zabiciu przywódcy pojawi się on w swoim zamku z połową punktów życia. Dodatkowo możemy ulepszać przywódców - zwiększać punkty życia, liczbę ataków i obrażenia, jak i kupować nowe bronie. Tak więc możemy otrzymać krasnoludzkiego grzmiotomłota, który ma 10 strzałów a nie jeden. To samo tyczy się przeciwnika, więc zwycięstwo zależy od podjętej strategii ulepszania oraz taktyki (zazwyczaj trzeba zabić goblina za jednym podejściem, inaczej wróg go uzdrowi i osaczy atakującego).Wybór przywódcy
- Pamiętaj że wybranego przywódcę można rozbudowywać. Drzewiec może mieć broń dystansową
- Nie wybieraj postaci mającej wyraźne słabości. Drzewiec wrażliwy jest na ogień, a broń zadająca obrażenia od ognia to nie problem.
- Harcownicy (jaszczurzy harcownik i szermierz) są praktycznie najlepsi (łatwo zdobywają wioski i łatwo można przedrzeć się do goblina)
- Dobre są też szybkie jednostki, w szczególności te, które same z siebie zadają duże obrażenia (kawalerzysta)
Sklepy, Bank
- Każda strona ma swoje sklepy, w których możemy ulepszać siebie, goblina lub "creeps" (sojusznicze wieśniaki generowane co rundę)
- Bank to dość kluczowy element strategii - opuszczając sklep pozostała gotówka będzie oprocentowana na 10%, czyli dla 1000 sztuk złota dostaniesz 100 na rundę (w każdej rundzie aż do powrotu do sklepu)
- Ilość złota wynikająca z 10% nie jest aktualizowana co rundę tak więc warto co parę rund wracać i odwiedzać sklep by odświeżyć przyrost.
Co kupować - rozwijanie postaci
- Musisz reagować na ruch przeciwnika. Jeżeli to nieumarli, drzewce - zainwestuj w broń zadającą obrażenia od ognia, jeżeli zadają duże obrażenia - bardziej inwestuj w zwiększenie PŻ
- Podstawowy rozwój postaci to zwiększenie PŻ powyżej 100, w dalszym etapie więcej, tak by przeżyć serię przeciwnika
- Rozwijaj obrażenia oraz liczbę ataków (około 10 wystarczy)
- Broń kupuj na początku przed kupieniem ulepszeń (ulepszenia kupione przed kupnem broni nie będą miały na nią wpływu)
- Nie kupuj zbędnych broni
Rozwijanie Creeps
Ulepszanie wieśniaków jest ryzykowne, gdyż dowódcy przeciwnika po kilkunastu rundach będą na tyle silni, by zabijać w jednym podejściu każdego "creeps" (choć zależy to od graczy i ich strategii). Kupowanie Yeti czy ulfserkerów przynosi ograniczone korzyści, w szczególności w dalszej części gry.Ulepszone creeps dały przewagę, lecz albo padną jeden po drugim atakując dowódcę wroga, lub przeciwnik ulepszy swoje creeps
RkBlog
Comment article