Defence of the Goblin

Defence of the Goblin to jeden z dodatków jaki możemy pobrać:
dotg3
Po pobraniu należy zrestartować grę. W mapach ("gra z innymi") pojawi się nowa plansza "Defense of the Goblin" wraz z erą "DotG". W tej rozgrywce istnieją dwie strony po trzech graczy każda. Rozgrywkę zaczynami tylko z przywódcami i nie możemy rekrutować jednostek. Celem jest zabicie goblina przeciwnika, lecz co najciekawsze - przywódcy są nieśmiertelni - po zabiciu przywódcy pojawi się on w swoim zamku z połową punktów życia. Dodatkowo możemy ulepszać przywódców - zwiększać punkty życia, liczbę ataków i obrażenia, jak i kupować nowe bronie. Tak więc możemy otrzymać krasnoludzkiego grzmiotomłota, który ma 10 strzałów a nie jeden. To samo tyczy się przeciwnika, więc zwycięstwo zależy od podjętej strategii ulepszania oraz taktyki (zazwyczaj trzeba zabić goblina za jednym podejściem, inaczej wróg go uzdrowi i osaczy atakującego).

Wybór przywódcy

  • Pamiętaj że wybranego przywódcę można rozbudowywać. Drzewiec może mieć broń dystansową
  • Nie wybieraj postaci mającej wyraźne słabości. Drzewiec wrażliwy jest na ogień, a broń zadająca obrażenia od ognia to nie problem.
  • Harcownicy (jaszczurzy harcownik i szermierz) są praktycznie najlepsi (łatwo zdobywają wioski i łatwo można przedrzeć się do goblina)
  • Dobre są też szybkie jednostki, w szczególności te, które same z siebie zadają duże obrażenia (kawalerzysta)

Sklepy, Bank

  • Każda strona ma swoje sklepy, w których możemy ulepszać siebie, goblina lub "creeps" (sojusznicze wieśniaki generowane co rundę)
  • Bank to dość kluczowy element strategii - opuszczając sklep pozostała gotówka będzie oprocentowana na 10%, czyli dla 1000 sztuk złota dostaniesz 100 na rundę (w każdej rundzie aż do powrotu do sklepu)
  • Ilość złota wynikająca z 10% nie jest aktualizowana co rundę tak więc warto co parę rund wracać i odwiedzać sklep by odświeżyć przyrost.
Rozwijając swoją postać możesz pójść dwoma ścieżkami - kupując ulepszenia na bieżąco za gotówkę, lub przez kilkanaście pierwszych rund nie kupować nic, tylko zbierać procenty (starając się zarazem wycisnąć więcej złota z wiosek i odświeżając przyrost z 10%). Druga może jest bardziej złożona, ale po kilkunastu rundach powinieneś mieć 3000 lub więcej złota, co powinno starczyć do stworzenia przywódcy z > 100 PŻ, około 10 atakami i obrażeniami na poziomie 20-30 :nice: Postać rozwijana na bieżąco osiągnie taki poziom znacznie później.
dotg2

Co kupować - rozwijanie postaci

  • Musisz reagować na ruch przeciwnika. Jeżeli to nieumarli, drzewce - zainwestuj w broń zadającą obrażenia od ognia, jeżeli zadają duże obrażenia - bardziej inwestuj w zwiększenie PŻ
  • Podstawowy rozwój postaci to zwiększenie PŻ powyżej 100, w dalszym etapie więcej, tak by przeżyć serię przeciwnika
  • Rozwijaj obrażenia oraz liczbę ataków (około 10 wystarczy)
  • Broń kupuj na początku przed kupieniem ulepszeń (ulepszenia kupione przed kupnem broni nie będą miały na nią wpływu)
  • Nie kupuj zbędnych broni

Rozwijanie Creeps

Ulepszanie wieśniaków jest ryzykowne, gdyż dowódcy przeciwnika po kilkunastu rundach będą na tyle silni, by zabijać w jednym podejściu każdego "creeps" (choć zależy to od graczy i ich strategii). Kupowanie Yeti czy ulfserkerów przynosi ograniczone korzyści, w szczególności w dalszej części gry.
dotg1
Ulepszone creeps dały przewagę, lecz albo padną jeden po drugim atakując dowódcę wroga, lub przeciwnik ulepszy swoje creeps
RkBlog

Wesnoth, 14 July 2008, Piotr Maliński

Comment article
RkBlog main page Search RSS Contact