Dusza Łąk

„Żyły świata” znane jako „linie łąk” są potężną, lecz rzadką siłą. Niektóre elfy są w stanie dostroić swe dzikie emocje do tych mistycznych linii, co umożliwia im wykorzystanie tych mocy dla swoich celów. Dusze łąk są mieszanką chaosu oraz skupienia i dyscypliny – jest to konieczny paradoks dla wszystkich chcących korzystać z tych mocy. W czasie pokoju podróżują między wioskami przenosząc wiadomości, lecz w czasie wojny stają się strasznymi wojownikami. Dusze łąk wywołują strach u wszystkich cywilizowanych elfów. Widok nieokiełznanej dzikości oraz wiedzy równej magom jest bardzo dla nich intrygujący. Jako furia ostrzy i magii Dusze łąk są mile widziane w każdej drużynie, której nie przeszkadza dzikość i brak etykiety. Jako wprawny fechmistrz, skuteczny tropiciel i uzdolniony mag może on odgrywać wiele ról w drużynie.

  • Jak grać Duszą łąk
    Dobrym wyborem będzie jeżeli twoja postać będzie barbarzyńcą oraz magiem. By móc awansować w tej klasie prestiżowe trzeba spełnić wymagania co do punktów umiejętności, na które trzeba zwrócić uwagę. Inteligencja jest ważna dla klasy maga, chociaż siła i kondycja przyda się twojej klasie barbarzyńcy. Musisz znaleźć równowagę pomiędzy tymi dwoma klasami. Zręczność też jest ważna ze względu na premię do klasy pancerza oraz daje dużą skuteczność w walce broniami dystansowymi, np. łukami. Trzeba pamiętać, że szał zwiększa siłę i kondycję, więc można przeznaczyć więcej punktów na zręczność.
  • Kości wytrzymałości: k8
  • Większość jego zdolności wymaga połączenia się z liniami łąk. Wymaga to udanego rzutu na Wiedza (Tajemne)

  • Wymagania
    - Podstawowa premia do ataku: +5<
    - Umiejętności: Koncentracja 5, Wyczucie kierunku 5, Wiedza (tajemne) 8, Wiedza (elfy) 8, Czaroznastwo 5, Znajomość dziczy 5
    - Atuty: Bieg, Wytrzymałość
    - Specjalne: zdolność do rzucania czarów 2 poziomu takich jak siła byka, kocia gracja i wytrzymałość

  • Zdolności klasy
  • Umiejętności klasowe: Równowaga, Wspinaczka, Koncentracja, Rzemiosło, Postępowanie ze zwierzętami, Ukrywanie się, Zastraszanie, Wyczucie kierunku, Skakanie, Wiedza (tajemne), Nasłuchiwanie, Ciche poruszanie, Czaroznastwo, Zauważanie, Pływanie, Przewracanie, Tajniki dziczy
  • Punkty umiejętności na poziom: 4 + modyfikator z inteligencji
  • Biegłość we wszystkich prostych i żołnierskich broniach
  • Biegłość w lekkich zbrojach oraz tarczach
  • Dusze łąk nadal uczą się rzucać czarów, lecz robią to wolniej. Dodaj połowę poziomu tej klasy prestiżowej do poziomu maga by ustalić ile czarów dziennie może rzucić, ile może zapamiętać oraz poziom z jakim będzie te czary rzucał
  • Bieganie po łąkach: Dusza łąk jeżeli jest połączony z liniami łąk może wykonać specjalny bieg, traktowany jako trwającą rundę akcję. Jego prędkość biegu wzrasta dziesięciokrotnie. Tej umiejętności mogą używać gdy noszą lekką zbroję, lub nie noszą żadnej.
  • Empatia łąk: Od drugiego poziomu Dusza Łąk może powtórzyć nieudany rzut na Wiedzę (tajemne) gdy próbował połączyć się z liniami łąk
  • Szał: Dusze łąk mogą wpadać w szał, tak jak barbarzyńcy. Liczba szałów kumuluje się ze ewentualną wcześniejszą liczbą szałów
  • Szał błyskawicy: Gdy Dusza Łąk jest połączony z liniami łąk może rozszerzyć jeden z szałów w czasie jednego dnia by aktywować tą zdolność. Dostaje +4 do zręczności, uniki (złodzieja), oraz dodatkowy ruch – równoważny akcji, każdej rundy, przez liczbę rund równą jego poziomowi maga. Nie kumuluje się to z przyśpieszeniem. Szał nie przeszkadza Duszy Łąk w koncentracji i skupianiu się. Na 8 poziomie Szał błyskawicy ulega polepszeniu. Dostaje +6 do zręczności, ulepszone uniki (złodzieja) oraz dodatkową akcję cząstkową w każdej rundzie. Nie kumuluje się to z przyśpieszeniem. Na 10 poziomie nie jest już zmęczony po wyjściu z szału. Szał błyskawicy może być użyty jedynie wtedy, gdy Dusza Łąk nie nosi zbroi lub nosi lekką.
  • Nieświadomy unik: na 3 poziomie Dusza Łąk otrzymuje tą zdolność. Jeżeli postać ma już tą zdolność to do klasy odpowiedzialnej za tą umiejętność dodaje się poziom Duszy Łąk by określić jego działanie. Na 6 poziomie zdolność ta ulega poprawie i Dusza Łąk nie może być już oflankowana.

  • Poziom

    Bazowa premia do ataku

    Rzut na Wytrzymałość

    Rzut na Refleks

    Rzut na Siłę woli

    Specjalne

    1

    +0

    +0

    +2

    +2

    Bieganie po łąkach

    2

    +1

    +0

    +3

    +3

    Empatia łąk, szał 1 dziennie, szał błyskawicy

    3

    +2

    +1

    +3

    +3

    Nieświadomy unik

    4

    +3

    +1

    +4

    +4

     

    5

    +3

    +1

    +4

    +4

    Szał 2 razy dziennie, nieświadomy unik

    6

    +4

    +2

    +5

    +5

     

    7

    +5

    +2

    +5

    +5

     

    8

    +5

    +2

    +6

    +6

    Ulepszony szał błyskawicy

    9

    +6

    +3

    +6

    +6

     

    10

    +7

    +3

    +7

    +7

    Szał 3 razy dziennie, ulepszony szał błyskawicy

    Tłumaczenie – Piotr Maliński - Za pozwoleniem Bad Axe Games

    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008

    Comment article
    Comment article RkBlog main page Search RSS Contact