Elfy Drythari to tajemnicza rasa elfów żyjąca w niedostępnych pasmach gór, lodowcach i innych tego typu miejscach. Rasa ta powstała z drowów zanim te zostały wygnane do Podmroku.
Ich dziedzictwo odbiło się na ich wyglądzie. Ich skóra jest zazwyczaj szara, ale nigdy nie czarna czy ciemno szara. Ich oczy płoną w odcieniach czerwieni gdy używają infrawizji. Z nieznanych powodów każdy Drythari jest likantropem i potrafi zamieniać się w wilka.
Elfy te zazwyczaj wyznają Eilistraee lub jeżeli prowadzą samotny żywot wędrowcy - bogów podróży, myślistwa itp. Unikają kontaktu z innymi inteligentnymi rasami, lecz na swych sąsiadów takich jak goblinoidy często polują.
W formie elfa noszą skórzane zbroje oraz walczą dwoma mieczami (długi miecz kobiety, miecze półtoraręczne mężczyźni). Wyrób broni to dla nich święty proces, sposób oddawania czci swej bogini.
Zdolności rasowe
Wersja ECL +1
Widzenie w ciemnościach do 120 stóp.
Odporność na wszystkie formy trucizny, paraliżu oraz magicznego snu.
Premia +4 do testów Ukrywania się, Cichego poruszania, Przeszukiwania, Zauważania i Nasłuchiwania
Biegłości w broni: Efy te biegłe są w długich mieczach, mieczach półtoraręcznych, długich łukach, łukach kompozytowych, oraz wszystkich krótkich łukach.
Premia +5 do rzutów przeciwko czarom ze szkoły zaklinania
Prędkość: Elfy te poruszają się z prędkością 50 stóp
Węch: Drythari może wyczuć przeciwników węchem lub smakiem z odległości 30 stóp. Jeżeli przeciwnik jest z nawietrznej (wiatr wieje z kierunku przeciwnika) to może on zostać wykryty z odległości 60 stóp, jeżeli z zawietrznej to z odległości 15 stóp. Silne zapachy takie jak dym, gnijące śmieci mogą zostać wykryte z podwójnej odległości. Bardzo silne zapachy takie jak smród troglodyty lub skunksa z potrójnej odległości.
Wilcza Empatia: Drythari mogą porozumiewać się z wilkami i złowieszczymi wilkami. Daje to im +4 do testów wpływania na nich.
Redukcja obrażeń: 15/srebro w formie wilka, 5/srebro w formie elfa
Przewracanie (tylko forma wilka): Drytchari, który trafi swym atakiem przeciwnika może go przewrócić jako wolną akcję (str. 139 PG) bez prowokowania ataku okolicznościowego.
Dodatkowe atuty: w formie wilka zyskuje atuty: Ulepszona Inicjatywa i Finezja w walce
Modyfikatory cech: +2 do zręczności i charyzmy, -2 do budowy
Wykluczona klasa: Drythari nigdy nie może zostać magiem, paladynem czy mnichem
Odporność na wszystkie formy trucizny oraz paraliżu.
Premia +4 do testów Ukrywania się, Cichego poruszania, Przeszukiwania, Zauważania i Nasłuchiwania
Biegłości w broni: Efy te biegłe są w długich mieczach, mieczach półtoraręcznych, długich łukach, łukach kompozytowych, oraz wszystkich krótkich łukach.
Premia +2 do rzutów na siłę woli
Prędkość: Elfy te poruszają się z prędkością 50 stóp
Węch: Drythari może wyczuć przeciwników węchem lub smakiem z odległości 30 stóp. Jeżeli przeciwnik jest z nawietrznej (wiatr wieje z kierunku przeciwnika) to może on zostać wykryty z odległości 60 stóp, jeżeli z zawietrznej to z odległości 15 stóp. Silne zapachy takie jak dym, gnijące śmieci mogą zostać wykryte z podwójnej odległości. Bardzo silne zapachy takie jak smród troglodyty lub skunksa z potrójnej odległości.
Wilcza Empatia: Drythari mogą porozumiewać się z wilkami i złowieszczymi wilkami. Daje to im +4 do testów wpływania na nich.
Przewracanie (tylko forma wilka): Drytchari, który trafi swym atakiem przeciwnika może go przewrócić jako wolną akcję (str. 139 PG) bez prowokowania ataku okolicznościowego.
Dodatkowe atuty: w formie wilka zyskuje atuty: Ulepszona Inicjatywa i Finezja w walce
Modyfikatory cech: +2 do zręczności i charyzmy, -2 do budowy i -1 do inteligencji
Wykluczona klasa: Drythari nigdy nie może zostać magiem, paladynem czy mnichem
Comment article