Kensai

Słowo "Kensai" oznacza "święty miecza", "mistrz miecza" i zazwyczaj odnosi się do wojowników, którzy perfekcyjnie opanowali sztukę władania orężem. Kensai polegają na swych umiejętnościach i prędkości. Nie korzystają ze zbroi ani z tarcz.

  • Wymagania:
    - Bazowa premia do ataku: +7
    - Charakter: Dowolny praworządny.
    - Atuty: Zogniskowanie broni (wybrana broń), specjalizacja w broni (wybrana broń), Ulepszona inicjatywa, Ekspertyza, Ulepszone rozbrajanie.
    - Umiejętności: Wyczucie pobudek 5, Zastraszanie 5, Dyplomacja 2, Wiedza (sztuki walki): 5.

  • Zdolności klasowe:
    - Umiejętności klasowe: Równowaga, Blef, Wspinaczka, Rzemiosło, Dyplomacja, Zastraszanie, Skakanie, Wiedza, Profesja, Przeszukiwanie, Wyczucie pobudek, Pływanie, Przewracanie.
    - Punkty umiejętności co poziom: 4 + modyfikator z intelektu
    - Kości wytrzymałości: K10

    Poziom Bazowa premia
    do ataku
    Wytrzymałość Refleks Siła Woli Specjalne
    1 +1 +0 +1 +0 Odporność na strach, Atak Ki +1, Obrażenia Ki
    2 +2 +1 +1 +1 Atut: Potężny Atak
    3 +3 +2 +2 +2 Atut: Roztrzaskanie, Atak Ki +2
    4 +4 +2 +2 +2 Atut: Walka na oślep
    5 +5 +2 +3 +2 Atak Ki +3, Modyfikator z Roztropności do KP
    6 +6 +2 +3 +2 Atut: Ulepszona walka na oślep
    7 +7 +3 +4 +3 Naturalny pancerz +1, Atak Ki +4
    8 +8 +3 +4 +3 Szybka Inicjatywa +1, Atut: Riposta
    9 +9 +4 +5 +4 Naturalna zbroja +2, Atak Ki +5
    10 +10 +4 +6 +4 Szybka Inicjatywa +2, Naturalne leczenie, Całkowite parowanie
  • Biegłość w Broni i Zbroi: Biegły jest we wszystkich zbrojach oraz w prostych i żołnierskich broniach. Jeżeli walczy bronią inną niż wybraną to otrzymuje połowę PD za walkę. Jeżeli nosi zbroję to nie dostaje premii do prędkości, KP, inicjatywy, naturalnego pancerza oraz modyfikatora z Roztropności do KP.
  • Odporność na strach: Kensai odporny jest na strach zwykły i magiczny.
  • Atak Ki: Kensai nauczył się ogniskować energię Ki w jego broni. Wraz z poziomami jej stężenie rośnie a wraz z nim umagicznienie broni. Umagicznienie to bierze się tylko pod uwagę w przypadku redukcji obrażeń. Atak Ki nie daje premi do ataku czy obrażeń.
  • Obrażenie Ki: Kensai może zadać maksymalne obrażenia w 1 ataku co 2 poziomy. Musi wcześniej zadeklarować że chce użyć tej zdolności.
  • Modyfikator z Roztropności do KP: jak zdolność mnicha.
  • Naturala zbroja: Premia do KP dodawana wtedy, gdy dodaje się premię do KP ze zręczności.
  • Szybka inicjatywa: Premia do inicjatywy
  • Naturalne leczenie: Naturalne leczenie zachodzi 2 razy szybciej.
  • Całkowite parowanie: Gdy kensai poświęca całorundową akcję całkowitej obronie zyskuje +2 do KP, kumulujące się z innymi premiami.
  • Riposta: Otrzymujesz atak okolicznościowy gdy twojemu przeciwnikowi nie uda się atak. Warunek: Musisz walczyć defensywnie lub wykorzystywać całkowitą obronę.

    Autor: Brian Wissel
    Tłumaczenie: Riklaunim
    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008

  • Comment article
    Comment article RkBlog main page Search RSS Contact