RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

Koścista Naga

  • Duży Nieumarły
  • Kości Wytrzymałości: 7k12 (45 PŻ)
  • Inicjatywa: +2 (+2 zręczność)
  • Prędkość: 30 stóp
  • KP: 17 (+2 zręczność, -1 rozmiar, 6 naturalna)
  • Ataki: Ugryzienie +6 zwarcie, żądło ogonowe +1 zwarcie
  • Obrażenia: ugryzienie 1k4+4 i wyssanie siły, żądło ogonowe 3k4+2 i chłód
  • Twarz / zasięg: 5 stóp na 5/10 stóp
  • Ataki specjalne: Czary, Wyssanie siły, chłód
  • Specjalne zdolności: Nieumarły, Telepatia, odporności
  • Rzuty obronne: Wytrzymałość +2, Refleks +6, Siła Woli +8
  • Atrybuty: Siła 18, Zręczność 15, Budowa -, Intelekt 16, Roztropność 17, Charyzma 17
  • Umiejętności: Blef 12, Koncentracja 10, Nasłuchiwanie 15, Ciche poruszanie 9, Wyczucie pobudek 12, Czaroznastwo 11, Zauważanie 15
  • Atuty: Czujność, Czarowanie w walce, Uniki, Błyskawiczny refleks, Zogniskowanie czaru (dowolna 1 szkoła)

  • Klimat, środowisko: Dowolny lądowy lub podziemny
  • Występowanie: Pojedynczy, patrole (2-5 osobników), grupy (6-11)
  • Poziom Wyzwania: 8
  • Skarb: brak
  • Charakter: Zawsze praworządny zły
  • Postęp: 8-14 KW (duży); 15-21 KW (ogromny)

    Kościste Nagi to nieumarłe stwory stworzone przez mroczne nagi lub okazjonalnie przez złych magów. Swym wyglądem przypominają szkielet robaka zakończony humanoidalną czaszką. Nagi te są strażnikami młodych nag lub skarbów. Kościste nagi są całkowicie lojalne swemu stwórcy dopóki nie zginie lub nie opuści ich. Wtedy są wolne i podróżują po świecie, zbierając czasami innych nieumarłych jako podwładnych. Nagi te nie mówią, ale mogą porozumiewać się telepatycznie.


    Walka
    Kościste nagi najbardziej ze swojego gatunku (nag) lubią walkę w zwarciu. Oba jej ataki powodują specjalne obrażenia. Mogą również raz w rundzie rzucić czar i rzadko marnują taką okazję. Zaatakują każdego, kto posiada zdolności psioniczne, gdyż tak zostały zaprogramowane. Psionika wzbudza w nich złość i strach.
  • Wyssanie siły (zdolność nadnaturalna): Ugryzienie nagi powoduje odwracalną utratę 1 punktu siły jeżeli ofierze nie powiedzie się rzut na wytrzymałość ST 16.
  • Chłód (zdolność nadnaturalna): Koścista naga wysysa energię z istot, które trafi swym kolcem na ogonie. Każde uderzenie wysysa 1k4 PŻ bez rzutu obronnego. Nieumarli, konstrukty oraz wszystko odporne na wyssanie energii jest odporne na ten efekt.
  • Czary: Mogą rzucać czary jak 6 poziomowi zaklinacze. Nie potrzebują komponentów by rzucać czary. Typowy zestaw czarów nagi to: oślepienie, błyskawica, magiczny pocisk, sfera ognia.
  • Nieumarły: Odporna na czary wpływające na umysł, truciznę, uśpienie, paraliż, choroby. Niewrażliwa na trafienia krytyczne, stłuczenia, wyssanie atrybutów, energii, śmierci od rozległych obrażeń.
  • Telepatia (zdolność nadnaturalna): Mogą porozumiewać się telepatycznie z każdą istotą znającą jakiś język w odległości do 60 stóp.
  • Odporności: Odporne są na paraliż, czary wstrzymania i ataki oparte na chłodzie.
    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008, Piotr Maliński

  • Comment article