RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

Kusiciel Zmysłów

Zarówno bardowie jak i zaklinacze mają wrodzony talent do magii. Czary rzucają poprzez skupienie wewnątrz siebie magicznych mocy. Niektórzy z nich, być może bardziej "utalentowani" idą dalej, dążąc do jak najlepszego powiązania się z falami magii. Osoby te nazywa się często Kusicielami Umysłów, gdyż zazwyczaj specjalizują się właśnie w tego typu czarach. Im większa ich charyzma tym większą moc mogą posiąść, tak więc spędzają ogrom czasu na budowaniu tego swojego wewnętrznego magnetyzmu, tej aury siły i mocy. Dobry kusiciel zapobiega konfliktom, ratuje więźniów i zdobywa informacje bez rozlewu krwi. Neutrali zaś służą częst jako dyplomaci, źli natomiast postępują różnie.

  • Wymagania
    - Bazowa premia do ataku: +4
    - Atuty: Zogniskowanie czarów (Zaklinania), Przywództwo, Spellcasting Prodigy
    - Umiejętności: Wiedza (tajemne) 10, Dyplomacja 5
    - Specjalne: Charyzma 18 lub większa, zdolność rzucania jako bard lub zaklinacz 3 czarów ze szkoły zaklinania, w tym min. jednego z 3 lub wyższego poziomu.

  • Umiejętności klasowe
    - Kości wytrzymałości: K6
    - Umiejętności klasowe: Alchemia, Blef, Koncentracja, Rzemiosło, Rozszyfrowywanie wiadomości, Dyplomacja, Przebranie, Zbieranie informacji, Zastraszanie, Półsłówka, Wiedza (tajemne), Wiedza (Szlachectwo), Nasłuchiwanie, Występy, Profesja, Czytanie z ruchu warg, Wieszczenie, Wyczucie Pobudek, Języki, Czarostwo, Zauważanie.
    - Punkty umiejętności na poziom: 6 + modyfikator z inteligencji.

    Poziom Bazowa premia
    do ataku
    Wytrzymałość Refleks Siła Woli Specjalne Czary
    1 +0 +0 +0 +2 Ufność, Mistyczna Gracja, Społeczna grcja +1 poziom
    2 +1 +0 +0 +3 Odporność na uroki, Urokliwa osobowość +1 poziom
    3 +1 +1 +1 +3 Silna osobowość +1 Poziom
    4 +2 +1 +1 +4 Persfazja +1 Poziom
    5 +2 +1 +1 +4 Mistyczna obecność, Urokliwa Osobowość +1 Poziom
    6 +3 +2 +2 +5 Fascynacja +1 Poziom
    7 +3 +2 +2 +5 Wspólny język, Alluring +1 poziom
    8 +4 +2 +2 +6 Urokliwa osobowość +1 Poziom
    9 +4 +3 +3 +6 Prawda +1 poziom
    10 +5 +3 +3 +7 Nieziemski urok +1 Poziom

  • Biegłość w broni i zbroi: Nie otrzymuje nowych biegłości.
  • Mistyczna gracja: Modyfikator z charyzmy do wszystkich rzutów obronnych
  • Społeczna gracja: Premia do testów dyplomacji równa poziomowi Kusiciela
  • Ufność: Jak atut o "tej samej" nazwie z Pieśni i Ciszy (Trustworthy)
  • Urokliwa osobowość: Kusiciel Umysłów staje się tak urokliwy i pełny gracji, że trudno oprzeć się jego woli. ST czarów zauroczeń rzuconych przez Kusiciela wzrasta o +1 i kolejne +1 na 5 i 8 poziomie, Kumuluje się to z innymi premiami.
  • Odporność na uroki: Kusiciel jest odporny na wszelakie uroki.
  • Silna osobowość: Kusiciel wytwarza wokół siebie niesamowitą aurę wpływającą na morale przeciwników w obszarze 20 stóp od niego. Każdy kto zaatakuje Kusiciela musi wykonać rzut na Siłę Woli (ST = poziom Kusiciela + modyfikator z charyzmy) lub otrzyma karę -2 do testów ataku, umiejętności i rzutów obronnych na cały dzień. Nie działa na innych kusicieli.
  • Persfazja: Atut z Pieśni i Ciszy
  • Mistyczna obecność: Kusiciel dostaje na stałę +2 do charyzmy
  • Fascynacja: Raz dziennie może rzucić masowe zauroczenie jako zdolność czaropodobną. Do określenia poziomu postaci rzucającej bierze się sumę poziomów wszystkich klas.
  • Wspólny język: Może rozmawiać z dowolną istotą posiadającą język
  • Alluring: Atut z Pieśni i Ciszy
  • Prawda: Kusiciel może kilka razy dziennie (a dokładnie tyle ile wynosi modyfikator z charyzmy) wytworzyć wokół siebie szczególną aurę, która uniemożliwia kłamanie istocie z którą rozmawia.
  • Nieziemski urok: Kusiciel korzysta z nowej tablicy do określania nastawienia NPC, która wyprzedza tabelę 5-4 w Podręczniku MG.

    Autor: Robert Pontious
    Tłumaczenie: Riklaunim
    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008, Piotr Maliński

  • Comment article