RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

Lodowy Troll

  • Du偶y Gigant (ch艂贸d)
  • Ko艣ci Wytrzyma艂o艣ci: 2k8+6 (15 P呕)
  • Inicjatywa: +1 (+1 zr臋czno艣膰)
  • Pr臋dko艣膰: 30 st贸p
  • KP: 12 (+1 zr臋czno艣膰, -1 rozmiar, +2 naturalna)
  • Ataki: 2 szpony +4 zwarcie
  • Obra偶enia: szpony 1k6+4
  • Twarz / zasi臋g: 5 st贸p na 5/10 st贸p
  • Ataki specjalne: Rozszarpanie 2k6+6
  • Specjalne zdolno艣ci: Podtyp ch艂odu, redukcja obra偶e艅 10/+1, ograniczona regeneracja 5, wra偶liwo艣膰 na sieczne bronie, widzenie w ciemno艣ciach 90 st贸p
  • Rzuty obronne: Wytrzyma艂o艣膰 +6, Refleks +1, Si艂a Woli +0
  • Atrybuty: Si艂a 19, Zr臋czno艣膰 12, Budowa 16, Intelekt 9, Roztropno艣膰 10, Charyzma 6
  • Umiej臋tno艣ci: Nas艂uchiwanie 5, Zauwa偶anie 5
  • Atuty: Czujno艣膰
  • Klimat, 艣rodowisko: Dowolny mro藕ny
  • Wyst臋powanie: Grupy (3-6 osobnik贸w)
  • Poziom Wyzwania: 2
  • Skarb: standardowy
  • Charakter: Zawsze chaotyczny z艂y

    Lodowe trolle s膮 bardziej inteligentne i przebieg艂e ni偶 inne trolle. Ka偶dy z nich dorasta do 8 st贸p wzrostu i wa偶y 450 funt贸w. Ich sk贸ra jest p贸艂prze藕roczysta i bardzo ch艂odna w dotyku. Do regeneracji potrzebuje wody i zawsze b臋dzie trzyma艂 si臋 blisko niej. Krew lodowych trolli cz臋sto wykorzystuje si臋 do produkcji lodowych broni oraz pier艣cieni mniejszej odporno艣ci na 偶ywio艂y (ch艂贸d). Lodowe trolle znaj膮 j臋zyk Gigant贸w.


    Walka
    S膮 sprytniejsze i nie zaatakuj膮 na o艣lep. Preferuj膮 atakowa膰 najs艂abszych, gdy nie mog膮 skorzysta膰 z pomocy reszty dru偶yny.
  • Rozszarpanie (zdolno艣膰 nadzwyczajna): Je偶eli trollowi powiod膮 si臋 oba ataki szponami mo偶e utrzyma膰 nimi ofiar臋 i w ka偶dej kolejnej rundzie zadawa膰 automatyczne 2k6+6 obra偶e艅.
  • Podtym ch艂odu: Odporno艣膰 na ch艂贸d, podw贸jne obra偶enia od ognia w przypadku nieudanego rzutu.
  • Ograniczona regeneracja (zdolno艣膰 nadzwyczajna): Ogie艅 i kwas zadaj膮 normalne obra偶enia. Je偶eli troll utraci cz臋艣膰 cia艂a to odrasta ona w przeci膮gu 3k6 minut, ale trol musi by膰 w kontakcie z wod膮 lub lodem. Troll mo偶e z powrotem po艂膮czy膰 si臋 z utracon膮 ko艅czyn膮 je偶eli zosta艂a ona umoczona w wodzie. Uci臋ta ko艅czyna mo偶e si臋 rusza膰 (30 st贸p w rundzie) i b臋dzie kierowa艂a si臋 w stron臋 najbli偶szego 藕r贸d艂a wody.
  • Wra偶liwo艣膰 na sieczne bronie (zdolno艣膰 nadzwyczajna): Przy trafieniu krytycznym broni膮 zadaj膮c膮 sieczne obra偶enia troll musi wykona膰 rzut na wytrzyma艂o艣膰 ST 10 + otrzymane obra偶enia lub utraci ko艅czyn臋. Rzut 1k6 okre艣la co to za ko艅czyna (1-4 r臋ka, 5-6 noga). Je偶eli straci nog臋 to pada na ziemie i mo偶e si臋 tylko czo艂ga膰 z po艂ow膮 pr臋dko艣ci. Atakuj膮cy maj膮 premi臋 +4 do trafienia a troll nie mo偶e atakowa膰 w tej samej rundzie w kt贸rej si臋 porusza.
    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008, Piotr Mali艅ski

  • Comment article