Strażnik Niziolkow

Strażnicy Niziołków są obrońcami oraz strażnikami prawa w niziolich społecznościach. W czasie pokoju rozwiązują niepokojące sprawy, np. napady potworów na wioski, a w czasie wojny dowodzą miejską milicją. Patronuje im Arvoreen Obrońca. Strażnicy są lojalnymi jego wyznawcami i sługami.

  • Wymagania:
  • Charakter: Każdy nie zły i nie chaotyczny
  • Rasa: Niziołek
  • Bazowa premia do ataku: +6
  • Atuty: Zogniskowanie broni (krótki miecz), Uniki, Czujność, Ekspertyza.
  • Inne: Każdy kto chce zostać Strażnikiem Niziołków musi znaleźć kapłana Arvoreen, który poprowadzi jego trening, który trwa od 3 do 6 miesięcy.


    • Kości wytrzymałości: k8
    • Umiejętności klasowe: Zwierzęca empatia, Wspinaczka, leczenie, ukrywanie się, zastraszanie, wyczucie kierunku, skakanie, wiedza (prawo*), wiedza (natura), nasłuchiwanie, ciche poruszanie się, użycie liny, przeszukiwanie, wyczucie motywu, zauważanie, pływanie, znajomość dziczy. (wiedza prawo – pozwala rozstrzygać spory jak sędzia)
    • Biegłości: Strażnicy biegli są w wszystkich prostych i żołnierskich broniach, lekkich i średnich zbrojach oraz tarczach.
    • Tropienie: Jeżeli niziołek nie ma tego atutu, to go otrzymuje (nie dosłownie). Jeżeli go już ma, lub wybrał go normalnie, to otrzymuje premię +2 do testów na znajomość dziczy.
    • Odporność na strach: Strażnicy wraz ze wzrostem doświadczenia stają się coraz bardziej odporni na strach.
    • Wróg rasowy: Tak jak zdolność łowcy
    • Gościnność Niziołków: każdy Strażnik (minimum 2 poziomu) może otrzymać schronienie w każdej niziolej społeczności (niziolej chacie itp.). Otrzyma tam podstawową pomoc. Nadużywanie tego przywileju nie będzie mile widziane (w oczach kapłanów Arvoreen)
    • Dodatkowy atut: wybiera z listy atutów wojownika.
    • Wyczucie zła: Od trzeciego poziomu Strażnik po przeprowadzeniu udanego rzutu na Siłę Woli o ST 20 może wyczuć obecność lub brak zła w odległości 30 metrów od niego. Może wyczuwać zło tyle razy ile wynosi jego poziom –2 (minimalnie 2 razy dziennie).
    • Nakładanie niziolich rąk: Czynność ta jest pełnorundową akcją i leczy tyle PŻ ile wynosi poziom Strażnika (PrC)•2 + modyfikator z Roztropności (mądrości). Może nakładać ręce tyle razy ile wynosi jego poziom –2 (minimalnie 2 razy dziennie). Działa tylko na niego.
    • Pozycja obronna: Strażnicy są świetni w obronie, tak jak ich bóg. Gdy noszą lekką lub średnią zbroję dostają premię z uników do KP. Traktowana jest ona jako premia ze zręczności, więc jeżeli zostanie zaskoczony itp. to ta premia nie jest brana pod uwagę.
    • Szybka stopa: Strażnicy mogą poruszać się szybciej. Zwykły niziołek porusza się z prędkością 6 metrów, a Strażnik z prędkością 9 metrów.
    • Obrona Arvoreen: Strażnik może spowodować, że wszystkie ataki wymierzone w niego, w danej rundzie się nie powiodą (tak jakby była wyrzucona 1). Gracz mówi MG przed rozpoczęciem rundy że chce skorzystać z tej zdolności (nadprzyrodzona). Strażnik może ją użyć tyle razy dziennie ile wynosi jego modyfikator z charyzmy.
    • Czary kapłańskie: Strażnicy dostają czary od Arvoreen. Zero oznacza że mogą rzucać czary z danego poziomu jeśli mają dodatkowe komórki na czary za wysoką mądrość.


    Pierwszy Poziom Drugi poziom Trzeci poziom

    Alarm Siła Arvoreen *1 Magiczny pancerz

    Magiczna broń Opóźnienie trucizny Modlitwa

    Łaska bóstwa Leczenie lekkich ran Palący miecz*3

    Odwrót Ujawnienie niewidzialnych Wykrycie kłamstwa

    Wiadomość Pułapka Rozproszenie magii

    Przejście bez śladu Posłaniec Giganci rozmiar (S)

    Rozmowa ze zwierzętami Chaotyczne uderzenia *2 Psalm

    Weapon Shift *2 Szepczący wiatr Obserwowanie śmierci

    Ludzki rozmiar (czar Strażnika) Przyzwanie sprzymierzeńca natury II Zlokalizowanie obiektu

    Przyzwanie sprzymierzeńca natury I

     

    *1 Tak jak bycza siła

    *2 Strona 85 Dragon ™ Wrzesień 2000

    *3 Strona 85 Dragon ™ Wrzesień 2000 – tylko na małe miecze



    Poziom

    Bazowa premia do ataku

    Rzut na Wytrzymałość

    Rzut na Refleks

    Rzut na Siłę woli

    Specjalne

    1

    +1

    +0

    +2

    +2

    Tropienie, odporność na strach +1

    2

    +2

    +0

    +3

    +3

    Wróg rasowy, gościnność Niziołków

    3

    +3

    +1

    +3

    +3

    Wyczucie zła, dodatkowy atut

    4

    +4

    +1

    +4

    +4

    odporność na strach +2, nakładanie rąk

    5

    +5

    +1

    +4

    +4

    Wróg rasowy II

    6

    +6

    +2

    +5

    +5

    Pozycja obronna +1

    7

    +7

    +2

    +5

    +5

    dodatkowy atut, Szybka stopa

    8

    +8

    +2

    +6

    +6

    odporność na strach +3

    9

    +9

    +3

    +6

    +6

    dodatkowy atut, pozycja obronna +2

    10

    +10

    +3

    +7

    +7

    Obrona Arvoreen


    Czary dziennie
    Poziom

    1

    2

    3

    1

    0

     

     

    2

    1

     

     

    3

    1

    0

     

    4

    1

    1

     

    5

    2

    1

     

    6

    2

    2

    0

    7

    2

    2

    1

    8

    3

    2

    1

    9

    3

    2

    2

    10

    3

    3

    2


    Ludzki rozmiar

    Przemiany

    Poziom: 1

    Komponenty: W, S

    Czas rzucania: 1 akcja

    Zasięg: Dotyk

    Cel: Dotknięty niziołek

    Czas trwania: 3 rundy / poziom

    Ten czar powoduje że Niziołek urośnie wraz ze wszystkimi swoimi przedmiotami do rozmiaru człowieka. Jego krótki miecz będzie zadawał obrażenia jak długi miecz, lecz dla niego będzie to krótki miecze jeżeli chodzi o premie itp. Dodatkowo na czas trwania czaru Niziołki zyskują 2 punkty siły.


    Giganci rozmiar

    Poziom: 3

    Zmiany: miecz zadaje obrażenia jak miecz półtoraręczny, postać zyskuje +4 do siły.

    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008

    Comment article
    Comment article RkBlog main page Search RSS Contact