RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

Tworzenie CRE

Tworzenie prostych CRE jest bardzo proste. Tworzenie plików NPC to właśnie tworzenie specjalnych wersji "potworów". Wystarczy stworzyć NPC i dać mu inny dialog, bez możliwości dołączenia oraz dać mu jakiś skrypt zachowań. Od czego zaczynamy? Zacznijmy od wyciągnięcia z biffa przykładowego plika CRE. Jeżeli mamy zamiar robić potwora podobnego do już istniejącego to powinnismy wyciągnąć istniejący, podobny plik CRE.
Do edycji może posłużyć TeamBG Creature Maker, Gate / Shadow Keeper czy NearInfinity. Kilka wskazówek: Imię "postaci" to imię potwora np. Tanar'ri, Czerwony Smok :). KP bazową dla normalnych potworów daje się 10 oraz w dalszej części tworzenia np. zbroje, jeżeli to jest coś większego i pakernego to dajemy lepsze KP bazowe. Klasa (Creature Maker): jeżeli chcemy zrobić postać "niewinną" np. wieśniaka, po zabiciu którego ma spaść reputacja to wybieramy coś w stylu Innocent. W czasie edycji natrafimy na "STATE" dajemy zazwyczaj STATE_NORMAL. Poza tym przydałby się jakiś dialog, oraz skrypt:
Skrypty
  • SHOUT06: Jeżeli istota jest blisko i z tobą nie rozmawiała to podejdzie i pogada.
  • SHOUT12: To samo, tylko że podejdzie z 2x większej odległości.
  • SHOUT12H: To samo co 12, istota musi być "neutralna" (niebieskie kółko).
  • SHOUTDLG: Podobne do powyższych, nie może być żadnej bitwy.
  • WTARSGT: Jeżeli zaatakujesz, to on ci odda.
  • WTASIGHT: Słabsza wersja tego wyżej.
  • WTATTKBE: Jeżeli ją zaatakujesz to ona też, ale będzie robiła inne neutralne istoty wrogimi wobec ciebie.
  • WTHOLDBE: Też będzie robiła innych wrogimi oraz zacznie rzucać unieruchomienie osoby.
  • WTRUNBE: Robi innych wrogimi i ucieka.

    Wkrótce dam jakiś przykład CRE z opisem "jak został zrobiony".
    RkBlog

    Modowanie Silnika Infinity, 14 July 2008, Piotr Maliński

  • Comment article