RkBlog

Hardware, programming and astronomy tutorials and reviews.

Tworzenie CRE

Szybki tutorial, opis działania podstawowy skryptów zachowań

Tworzenie prostych CRE jest bardzo proste. Tworzenie plików NPC to właśnie tworzenie specjalnych wersji "potworów". Wystarczy stworzyć NPC i dać mu inny dialog, bez możliwości dołączenia oraz dać mu jakiś skrypt zachowań. Od czego zaczynamy? Zacznijmy od wyciągnięcia z biffa przykładowego plika CRE. Jeżeli mamy zamiar robić potwora podobnego do już istniejącego to powinnismy wyciągnąć istniejący, podobny plik CRE.
Do edycji może posłużyć TeamBG Creature Maker, Gate / Shadow Keeper czy NearInfinity. Kilka wskazówek: Imię "postaci" to imię potwora np. Tanar'ri, Czerwony Smok :). KP bazową dla normalnych potworów daje się 10 oraz w dalszej części tworzenia np. zbroje, jeżeli to jest coś większego i pakernego to dajemy lepsze KP bazowe. Klasa (Creature Maker): jeżeli chcemy zrobić postać "niewinną" np. wieśniaka, po zabiciu którego ma spaść reputacja to wybieramy coś w stylu Innocent. W czasie edycji natrafimy na "STATE" dajemy zazwyczaj STATE_NORMAL. Poza tym przydałby się jakiś dialog, oraz skrypt:
Skrypty
  • SHOUT06: Jeżeli istota jest blisko i z tobą nie rozmawiała to podejdzie i pogada.
  • SHOUT12: To samo, tylko że podejdzie z 2x większej odległości.
  • SHOUT12H: To samo co 12, istota musi być "neutralna" (niebieskie kółko).
  • SHOUTDLG: Podobne do powyższych, nie może być żadnej bitwy.
  • WTARSGT: Jeżeli zaatakujesz, to on ci odda.
  • WTASIGHT: Słabsza wersja tego wyżej.
  • WTATTKBE: Jeżeli ją zaatakujesz to ona też, ale będzie robiła inne neutralne istoty wrogimi wobec ciebie.
  • WTHOLDBE: Też będzie robiła innych wrogimi oraz zacznie rzucać unieruchomienie osoby.
  • WTRUNBE: Robi innych wrogimi i ucieka.

    Wkrótce dam jakiś przykład CRE z opisem "jak został zrobiony".
    RkBlog

    14 July 2008;

  • Comment article