Zmysłowiec

Ich oczy poruszają się bez ustanku, mają tak bystry słuch, że słyszą płacz kociątka z oddali, wiedzą co jadłeś na śniadanie po tym jak pachniesz wieczorem... to są Złysłowcy, nazywani przez innych "Sentinel".
Poświęcili lata nauk i treningów by wyostrzyć swoje zmysły do granic możliwości i jeszcze dalej. Większość z nich była kiedyś łotrzykami, zanim zorientowała się że lepiej dostrzegać zagrożenie zanim ono zobaczy ciebie....
Wymagania
  • Umiejętności: Nasłuchiwanie +10, Przeszukiwanie +10, Zauważania +10 rang
  • Atuty: Czujność

    Poziom

    Premia do ataku

    Wytrzymałość

    Refleks

    Siła Woli

    Zdolności specjalne

    1

    +0

    +0

    +2

    +0

    Wyostrzony zmysł, Szybkie szukanie, znajdowanie pułapek

    2

    +1

    +0

    +3

    +0

    Koncentracja, Pozazmysłowe dostrzeganie

    3

    +2

    +1

    +3

    +1

    Wykrycie nienaturalnego, mistrzowski zmysł

    4

    +3

    +1

    +4

    +1

    Nieświadomy unik, walka na oślep

    5

    +3

    +1

    +4

    +1

    Redukcja rozmycia, wieczna pamięć

    6

    +4

    +2

    +5

    +2

    Obserwowanie śmierci, Intuicja

    7

    +5

    +2

    +5

    +2

    Heroiczne uniki

    8

    +6

    +2

    +6

    +2

    Oczy z tyłu głowy

    9

    +6

    +3

    +6

    +3

    Stan drużyny

    10

    +7

    +3

    +7

    +3

    Prawdziwe widzenie


    Zdolności klasowe
  • Kości wytrzymałości: K6
  • Umiejętności klasowe: Koncentracja, rozbrajanie urządzeń, zbieranie informacji, ukrywanie się, wyczucie kierunku, nasłuchiwanie, ciche poruszanie, otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa, czytanie z ruchu warg, wieszczenie, przeszukiwanie, wyczucie pobudek i zauważanie.
  • Punkty umiejętności co poziom: 6 + modyfikator z intelektu
  • Biegłość w broniach i zbrojach: Dostają tylko biegłości we wszystkich lekkich zbrojach

  • Wyostrzony zmysł (zdolność nadzwyczajna): Premia +2 do testów zauważania, przeszukiwania, nasłuchiwania, znajdowania i rozbrajania pułapek oraz do rzutów przeciw iluzjom.
  • Szybkie szukanie (zdolność nadzwyczajna): Za pomocą akcji będącej odpowiednikiem ruchu Sentinel może przeszukać za "pomocą" jednego rzutu stożek, lub koło wokół siebie o promieniu 5 stóp.
  • Znajdowanie pułapek (zdolność nadzwyczajna): Może znajdować pułapki o ST większym od 20, jak łotrzyk.
  • Koncentracja (zdolność nadzwyczajna): Potrafi skoncentrować się na jednym zmyśle, co daje mu premię +4 do testów z jego wykorzystaniem, ale otrzymuje karę -2 do testów dla innych zmysłów.
  • Pozazmysłowe dostrzeganie (zdolność nadzwyczajna): Zmysłowiec może zawsze wziąć "10" dla testów zauważania, nasłuchiwania i zauważania. Dodatkowo mają prawo do testu zauważania jeżeli przejdą w odległości 5 stóp od ukrytych drzwi itp.
  • Wykrycie nienaturalnego (zdolność nadnaturalna): Wykonując test koncentracji (akcja pełnorundowa) o ST 15 + ew. odniesione obrażenia, Zmysłowiec może wykryć obecność jednego z poniższych: magia, psionika, dobro, zło. Zdolności tej może wykorzystywać tyle razy dziennie ile wynosi jego modyfikator z roztropności.
  • Mistrzowski zmysł (zdolność nadzwyczajna): dostaje widzenie w słabym świetle, w dzień widzi na odległość dwa razy dłuższą, wystarcza mu zapach o połowę słabszy niż potrzebny innym by go zidentyfikować / wyczuć itd...
  • Walka na oślep (zdolność nadzwyczajna): Sentinel może walczyć na oślep. Za pomocą zmysłów może określić położenie istot i przedmiotów w odległości nie większej niż 120 stóp od niego.
  • Nieświadomy unik (zdolność nadzwyczajna): Nie może zostać zaskoczony
  • Redukcja rozmycia (zdolność nadzwyczajna): Za każde 5 poziomów Zmysłowca szansa że nie trafi postaci schowanej w cieniu spada o 5%
  • Wieczna pamięć (zdolność nadzwyczajna): Zmysłowiec może z łatwością zapamiętywać wiele szczegółów. Raz w rundzie jako darmową akcję może wykonać test inteligencji ST 5 by rozpoznać jakiś obraz, dźwięk, zapach lub jakieś odczucie, z którym miał już do czynienia. Daje to mu również +10 do testów Znajomości Dziczy przy tropieniu za pomocą węchu.
  • Obserwacja śmierci (zdolność nadnaturalna): Jest pod stałym wpływem czaru o tej samej nazwie.
  • Intuicja (zdolność nadzwyczajna): Zmysłowcy zyskują zdolność wykonywania błyskawicznych ruchów czy błyskawicznego reagowania na zaistniałe sytuacje. Dostają premię +1 do rzutów na inicjatywę oraz rzucają 2 kośćmi k20 i wybierają większy wynik w tym teście.
  • Heroiczne uniki (zdolność nadzwyczajna): Raz dziennie może powtórzyć jeden rzut i dodać do niego swój modyfikator z charyzmy. Musi pozostać przy drugim wyniku.
  • Oczy z tyłu głowy (zdolność nadzwyczajna): Zmysłowiec może wyczuć że ktoś lub coś mu się przygląda. Wykonując test zauważania ST 20 może określić dokładnie kto. Porażka oznacza że wie że ktoś mu się przygląda, tylko nie wie kto i gdzie.
  • Stan drużyny (zdolność nadzwyczajna): Raz dziennie może "rzucić" czar "status" jako postać czarująca o poziomie równym poziomowi klasy Zmysłowca i określić stan sojuszników.
  • Prawdziwe widzenie (zdolność nadzwyczajna): Zmysłowiec jest pod stałym wpływem czaru prawdziwe widzenie.


    Autor: Erik Burigo
    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008

  • Comment article
    Comment article RkBlog main page Search RSS Contact